![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Ivi,
Ja visst är det hon som är på avataren. Det är så tomt utan henne, även om min andra hund gör sitt bästa för att fylla upp tomrummet. Gudinnenamn är ju aldrig fel, frågan är ju bara om man skall uttala/stava dem på grekiska eller svenska ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rätta mig ni, som kan grekiska "på riktigt", tack! Ivi -som skulle gärna äga en hund/katt med namnet "Nike" (segerns gudinna). Och jag skulle INTE uttala det "Naijki", som det oftast uttalas på engelska ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Varför inte BEBBA!
![]() Betyder flickbebis. Min mans kusin har en han"bjässe(stor)"hund och han heter Bebbis(pojkbaby). Tycker det är häftigt annorlunda namn. Lycka till! Agapi |
|
|||
|
|||
![]()
Mina 2 hundar hette zorba o herkules, mycket passande namn till deras personligheter, lycka till, joanna
|
|
|||
|
|||
![]()
Charalambos
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror att namnet Nike uttalas "Nikki" på grekiska, men jag kan ha fel. Någon som vet? //Stina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här finns hela frågan och svaret: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1637&a=582848 |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Agapi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bra namn på en tik är förstås Bella eller Stella. Pröva bara att ropa " Ella Bella", "Ella Stella!"
Ligger fint i munnen... Anki |
|
|||
|
|||
![]()
1. Hektoras = utal , Ektoras...det heter min kompis hund..
2. Nikos ... 3. Manolis 4. Matina 5. Toula 6. Maria 7. Konstantina .. kan ropas med Konstanntine |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen!
Toula är ett bra namn! |
|
|||
|
|||
![]()
Ira frun till Zeus den 12 Guddarnas chef
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Just nu har jag 3 hundar, en labrador hane 7mån som "övergavs" av sin grekiska familj för att han "var förstor för att passa i Athen" dit de åkte tillbaka efter semester här. Två valpar 12v av okänd blandning, som satts ut i en buske och lämnats åt sitt öde. Min vännina hitade dem i förra veckan.Nu bor de hos mig och får äta upp sig, de var totalt undernärda,tills vi hittar hem till dem Det är grekiska hundar som har "svenska" namn Kim, Piff och Puff.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Agda, så flott at du tar deg av de stakkars hundene! Skulle gjerne hatt en av dem, men tror ikke husverten hadde blitt særlig begeistret
![]() Ang navn: En venninnes hund heter Orfeas, og det passer utrolig godt på ham ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|