![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar....
![]() Ja, det lär inte bli billigt att köpa ett hus i Aten... ![]() Vi hade oxå tänkt oss att bygga men jag har hört att det är väldigt svårt att hitta en mark nere vid Aten området, ni som bygger ett hus där nere hur har ni gjort??? Vill gärna veta mera hur ni har gått till väga och om ni tycker det är värt "besväret"... Jo, vi hade tänkt att hyra en lägenhet först...men eftersom vi mest har varit i norra grekland så kan vi inte områderna så bra i Aten...vilka som är bra/mindre bra.... Men vill man så går det...eller hur...??!! Mvh Från oss som hoppas.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tomter är svårt att få tag i och dyrt, mitt råd är att ni tar kontakt med ett gäng mäklare jag skickar ett pm i din inkorg.
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Hej hej!
Har greker samma problem som spanjorer när de hyr ut lägenheter eller del av hus: efter 11 månader har den som hyr besittningsrätt och får bo kvar antingen hyran betalas eller ej ...? När vi (jag och min make) ett tag var inne på att flytta till Spanien, tänkte vi oss att först hyra bostad och sedan köpa. Från en mäklare fick jag uppgiften om 'besittningsrätt' och att spanjorer numera aktar sig för att hyra ut. Yvonne |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|