![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan man ta moppe till de fina stränderna eller går det bara att ta sig dit med badbåt???
/Alexandra |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
|||
|
|||
![]()
Vad bra!
![]() ![]() Sist var vi i Naoussa en natt på ett hemskt boende,men byn var sååå mysig! Vet inte riktigt vart det är bäst att bo i Parikia eller Naoussa??? Båda ställena har väl sin charm, men hur är Parikia egentligen? /Alexandra [INDENT] [/INDENT] |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Ruby den 2006-04-05 klockan 23:38. |
|
||||
|
||||
![]()
Parikia är hemskt!
Det tycker jag, men andra har förståss lyckats hitta nån charm där. Jag såg bara ett överkommersialiserat ghetto. Naoussa däremot är trots tursimen en liten trevlig fiskestad med härlig stämning. Och det finns många bra ställen att bo på där ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Får helt enkelt bli Naoussa, vi trivdes bra den enda kvällen som vi var där, hög mysfaktor! Hoppas det är mindre folk nu bara, sist så kom man knappt fram i gränderna
![]() Kan ju åka in till Parikia nån eftermiddag kväll och springa lite i affärer ![]() /Alexandra |
|
||||
|
||||
![]()
Finns ett par riktigt bra matställen nere vid hamnen i Parikia. Ett där jag ätit den godaste tänkbara ungsbakade feta med chili och tomater samt ett mycket traditionellt ställe på en tvärgata upp från hamnen där tanten serverade citrondoftande varma kikärter till en underbart god kaninstifado.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Du har nog rätt i att andra hittar charm där många inte gör det. Eftersom jag jobbar i längs den turistgatan lär man känna alla i affärerna runt omkring. Internetcafet är precis vid kyrkan så alla gammal farbröder och tanter sitter runt omkring och massa små barn som springer runt. Det är underbart!!!! Arbetar man sig iväg från gatorna närmst hamnen och upp i 'sjörövar-gatorna' är det en helt annan by. Naoussa är mycket pittoreskt och mysigt nere i småbåtshamnen men när jag är ute me mina vänner väljer vi oftast parikia eftersom många ställen i naoussa är mycket dyrare. Det är väl tur att vi tycker om olika delar av ön så det inte är packat på ett ställe! -strålande solsken i london är inte samma sak som strålande solsken i grekland..... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|