![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Wolfen, du efterlyste en anekdot. Detta är en som jag har berättat tidigare om.
Runt 1997 hade vi hittat oss till Kalimeraforumet. År 1999 åkte vi bland annat till Astypalea. Vi satt på en taverna vid dåvarande enda färjehamnen på ön. Förbi oss gick ett par i snabb takt. Killen hade en Kalimeratröja på sig. På den tiden kunde man inte köpa en dylik man kunde bara vinna en. Så jag sa till Arne att den killen har vunnit en tröja på Kalimeraforumet. Måste vara skandinavier. Efter en stund gick vi upp till Chora. Satte oss på ett cafe längs huvudvägen. cafeet var liksom på en stor balkong med fantastisk utsikt. Så kom "det skandinaviska paret" förbi och Arne råkade fråga "Kan det vara herr Kalimera himself" han tittade upp på oss och sa "ja det är det". Så började vår vänskap. Sen har vi träffats ett antal gånger, både hemma hos familjen Eklund och även på Naxos. Samt på Stockholms Kalimera-träff år 2001. Innan Stockholmsträffen hade vi haft ett par tre Kalimera-träffar årligen i Umeå med nyvunna vänner. År 2006 hade vi den senaste Umeå-träffen. Tänk vad mycket roligt man har och har haft genom Kalimera-forumet! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Jamenvisst, det skulle fattas något i tillvaron om jag inte kunde titta in på Kalimera nästan dagligen. Antagligen är vi åtskilliga här boende som passar på att få lite kontakt med nordbor man haft trevligt med, när dessa var på besök just tack vare informationen på Kalimera...blev det invecklat...jag har i allafall uppskattat en hel del trevliga kontakter och hoppas på fler.
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=yannis;393471] År 1999 åkte vi bland annat till Astypalea. Vi satt på en taverna vid dåvarande enda färjehamnen på ön. Förbi oss gick ett par i snabb takt. Killen hade en Kalimeratröja på sig. På den tiden kunde man inte köpa en dylik man kunde bara vinna en. Så jag sa till Arne att den killen har vunnit en tröja på Kalimeraforumet. Måste vara skandinavier.
Efter en stund gick vi upp till Chora. Satte oss på ett cafe längs huvudvägen. cafeet var liksom på en stor balkong med fantastisk utsikt. Så kom "det skandinaviska paret" förbi och Arne råkade fråga "Kan det vara herr Kalimera himself" han tittade upp på oss och sa "ja det är det". QUOTE] Underbart! Världen är liten! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Getpinglan;393564]
Ja, nog är det konstigt ibland, får mig att tänka på den statistiska sannolikheten att två personer möts bland alla i en folkmassa, när en sekund hade räckt för att den andre hade gått förbi osedd.
Jag och sonen Nicke traskade runt Aten och Pireus i olika turer varje dag. En dag skulle vi tillbaka hem och passerade en busshållplats. Där stod en kusin som vi inte träffat på åratal... Jag menar, det finns fem-sex miljoner människor i Aten... Jag skulle väl ha köpt en lott. Liten utvikning... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hittade Kalimera för 5-6 år sedan, och har haft en otrolig nytta av all information i Kalimera vid planering av våra resor till Grekland. Däremot var det först i våras som jag slog till och ansökte om medlemskap. Kan nu konstatera att jag blev den siste som fick medlemskap. Det är jag mycket tacksam för!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag är inne på Kalimera dagligen, o va jag har haft mycket glädje av detta. Tips, idéer, guiderna, alla härliga berättelser och fram för allt Jannes otroliga inspiration till olika resemål. Jag hade aldrig åkt till mitt älskade Tilos om det inte varit för Kalimera. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men nöjer mig med detta och att jag vill att Kalimera och forumet ska få leva vidare. Det enda forum jag följer. Hoppas du orkar och vill Janne!
ElisabethK |
|
||||
|
||||
![]()
Skulle komma ihåg att jag för första gången hittade till Kalimera när jag läst en tidningsartikel på nätet som berättade on någon Janne som åt fantastiska bläckfiskringar, typ, på något underbart ställe. Stället var Lefkos på Karpathos om jag kommer ihåg rätt.
![]() ![]() ![]() ![]() / Anne ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|