![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag vill tacka Janne för många saker OCH Kalimera forum! En av de viktigaste sakerna är att Janne fick oss att välja Honeymoon Beach Hotell första gången -04. Självklart finns det en massa annan information vi har tagit emot med glädje,men HMB är än så länge det bästa tipset!
KEEP KALM,KEEP WELL AND KEEP LIVING AND ALIVE! |
|
||||
|
||||
![]()
En bra skriva Janne!!!!
Genom att få läsa det du skriver så får vi helt klart för oss vilka proportioner som gäller i sakligheten i kritiken mot dig, och grunderna för de två medlemmarnas avhopp. Man har i princip haft noll på fötter. Det är tråkigt och dumt när vi på det sättet låter intoleransen styra vårt handlande och känslorna får oss att tappa fotfästet totalt. Förstår om du blivit både arg, besviken och ledsen över påhoppet. Men jag hoppas verkligen att du har kraft att lägga det bakom dig och glädjas över allt fint här på forumet, och alla supporters som du faktiskt har här. Och alla vi andra har kanske något viktigt att lära av det inträffade. Jag menar att det är att se till att inte känslorna får bära iväg hur som helst i debatten utan att vi lägger oss vinn om viss markkontakt och faktainnehåll när vi käbblar. För debatt hoppas jag att vi ska ha även i fortsättningen. Annars blir det ju lite tråkigt. Som sagt, bra inlägg Janne. Och intressant att läsa länkarna som du lagt in. Det var läsning som jag missat tidigare. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och Janne, bra att du skrev av dig. I mina ögon är det inte för att försvara dig, utan att du säger din synpunkt i saken. Bra gjort och bra skrivet! Och nu känner jag att det är frid och fröjd på Kalimera igen. ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är jättetråkigt som debatten blivit här I tråden och jag tycker ärligt att " drevet" nu efteråt är tråkigt. Om, Du Janne hade skrivit Ditt inlägg direkt efter Admiralas och Thiras inlägg så hade det kännts mycket bättre för då hade de kunnat svara. Jag tycker dessutom att Admirala och Thira borde få en stor erkänsla för allt arbete de lagt ned på Kalimera. Det är precis som bortglőmt nu. Det reagerar jag emot och står för.
Det är så många de senaste åren som blivit avstängda eller själv slutat efter diskussioner som varit lite hetsiga sa så nu känns Kalimera urvattnat. Man vågar inte skriva så mycket som kan uppfattas kontroversiellt. Dessutom är det ju lätt att slänga ur sig saker som inte stämmer och ge någon skit för något som är osant. För min del känns det som att jag också gjort mitt här... Det som ju är 90 % av forumets innehåll är ju öarna frågor om dem och det är förutom TINOS inget jag är intresserad av. Jag har funnit min del av Grekland. Jag älskar fastlandet och det är dit jag vill... Jag tror att mina dryga 16 år här får räcka. Jag har gett allt jag har att ge om Grekland här och ber att få avsluta mitt medlemskap....Nu får nya krafter sätta igång att skriva och stafettpinnen går även till alla er som läser men inte skriver så ofta.. Er tur nu!!! Tack för mig! ![]() Lissi - nu även kalimerapensionär. |
|
||||
|
||||
![]()
Allt stöd, kärlek och tummen upp för Janne och hans Kalimera.
Det som hänt i forumet ser jag som ett grekiskt drama ![]() Jag förstår dock att Janne behövde tid på sig att tänka över detta - skulle det svalna eller inte? Och jag tycker det är bra att höra hur arg han blev. Ord ger konsekvenser. Men tråden fortsätter och jag tycker också att många kommit upp diskussionslystna och vill fortsätta fördöma. Känns olustigt. Pudla (Kungspudel?) och återuppstå Admirala och Thira. Ni behövs tycker jag - det finns något ni uppväger här! Och Lissi ! - som så oförtrutet hållit liv i forumet när diskussionslystnaden lyst med sin frånvaro. Jag försöker ibland starta trådar, men det fungerar inte så bra. Däremot är jag bra på att vara tråddödare. |
|
||||
|
||||
![]()
Tråkigt att du tar det beslutet Lissi. Jag har med intresse och glädje läst mycket av det du skrivit, men nu får jag ju finna mig i ditt ställningstagande. Stort tack för din fina hjälp när vi skulle besöka Tinos! Det var uppskattat.
Ha det gott! Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Väl talat, Janne. Inte för att du behövt försvara dig, men jag förstår. Om det funnits några tvivlare kvar, förutom avhopparna, så måste de vara överbevisade nu. Vi är många många som håller på dig!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill bara tillägga att jag hade åxå sagt upp mitt medlemskap om jag hade gjort sådana påhopp/inlägg.
Jag hade skämts förmycket för att va kvar! /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Varför behövs försvarstal?
Varför ifrågasätts de grundförutsättningar som ges för oss medlemmar så ofta numera? Varför anklagas Janne för någonting han inte har gjort? Känner inte ALLA till den betydelse han har för informationsspridningen om Grekland och den betydelse han har "utanför" själva driften han utför av sidan (hans många resor, de pengar som spenderats osv. osv.)? Förtal är ett hårt ord, ska inte nämnas då det är en tung juridisk term. Men anklagelserna om hans "inblandning" angående AI är grundlösa, falska och kan med alla nu givna fakta helt viftas bort som kvalificerat TRAMS (Lidbom-Björck). Ordet time-out har nämnts, "de bör kanske tänka över sina handlanden", JASÅ??? Ge mig EN anledning till VARFÖR??? Kraftigare än så här väljer jag att inte uttrycka mig, jag har lärt mig av hur jag ibland felaktigt och onyanserat har uttryckt mig här förr om åren, precis lika mycket mognad numera i uttryckandet/skrivandet jag gör, jämfört med min syn på hur och varför jag RESER till Grekland. Att häva ur mig en anklagelse mot någon annans resande är för mig ett helt främmande agerande även om jag innerst inne kan TYCKA något, utan att SKRIVA det till allmänt beskådande. Ska enskilda medlemmars skrivna åsikter driva Kalimera till vansinne och skaka om sidan så att den helt ifrågasätts så är det DEFINITIVT inte driften och skötseln av Kalimera som det är fel på, tamme f**n. /Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Där satte du den, Hasse!
Nu när alla har fått lite distans så flödar orden! Och jag tror att även icke längre medlemmar har läst och begrundat inläggen! Handling talar högre än ord✌ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vårt behov av syndabockar är omättligt, jag vet.
Janne, sluta försvara dig. Det föder alltid misstanken om skuld, inte rent samvete typ, vilket du, eller ex:s jag, naturligtvis inte har. Forumet är inte en folkdomstol, eller bärare av ”gillasyndromet” från asociala medier. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förstår dock om Du känner ett behov att försvara Dig mot orättfärdiga och kränkande påhopp. Kom ihåg att Du betyder SÅÅÅ mycket för Greklandsturismen och för alla oss Greklandsvänner! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hjälp mig nu att visa på vad som är nytt, i denna tråd, 2016 . Bortsett då från att ingen/ingenting är för evigt. Och att vi är sååå impulsstyrda. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
För övrigt kan jag säga att jag hittade detta forum för ca 1 år sedan nu. I somras for vi iväg på vår första egenbokade resa. Naxos 1v. Vi bodde hos Vaggelis & Effie på Hotel Agios Prokopios efter att läst detta forum. Vi blev snabbt Naxosfrälsta, så nästa sommar bär det av två veckor med flyg till Mykonos, vidare till Paros för 3 nätter, 9 nätter på Naxos för att avsluta med 2 nätter på Mykonos. Detta hade ALDRIG hänt om jag inte hittat detta forum, det kan jag lova båda avhopparna. Så att visa upp den direkta oförskämdhet som framför allt Admirala vräker ur som gentemot Janne gör mig rent ut sagt förbannad! Skämmes! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja hörrni, ännu har mitt medlemskap inte avslutats men då jag nu begärt det så passar jag på att säga några ord.
Till att börja med: Grekland är ett land av kött och blod. Det består inte enbart av solsängar, parasolldrinkar och vackra promenader längsmed ändlösa stränder. Bakom varje siffra i statistiken från det krisdrabbade Grekland så döljer sig ännu en människa som drabbats av fattigdom. Jag vet att många frusit ihjäl i bergen om vintern för att de fått elen avstängd, har vänner som flyttat från Grekland för att de inte längre kan försörja sig på sitt arbete eftersom lönen blivit halverad och hyran höjd. Många av de människor bakom statistikens siffror har jag träffat på gatorna i Aten. Har vi då något ansvar som turister (åtminstone vi som åker dit på regelbunden basis)? Ja, menar jag och tycker absolut inte att ett Greklandsforum med så många resenärer som gång på gång får motta och ta del av grekernas vänlighet, gästfrihet, deras välvilja att dela med sig av sitt land och sin kultur till oss bör uppmuntra till sånt som att pruta ned rummen när det redan råder kris i landet eller AI (ABSOLUT INTE AI). Har man som distributör av detta forum och som en Greklandskännare som så många lyssnar på, ett ansvar att ta ett mycket tydligt avstånd från sånt som kan förstöra ytterligare för turistnäringen i Grekland. Ja, jag anser det som sagt. Inte heller är det upp till någon här inne att tala om för grekerna hur de ska sköta sitt land. Det bestämmer de själva. Jag tror som Admirala att det nog är ganska skönt för forumet att bli av med oss nu då vi påpekat det som finns bakom det man ser som tillfällig turist. Jag kan inte dra annan slutsats än att här på Kalimera, är det ensidigt den sidan man vill erbjuda resenären. Och detta tycker jag är synd, eftersom vi som resenärer faktiskt kan göra, åtminstone till en liten del, skillnad för många men bara om vi ser det som finns under ytan i Grekland. Grekland finns inte där som vår egna lilla lekpark där vi kan gotta runt oss hur som helst!!! Jag har aldrig skrivit här för forumets skull och inte heller för min egen. Det har varit för mitt älskade Greklands skull och en förhoppning om att kunna locka fler att åka dit men också, som sagt, att få folk att se även en annan sida av Grekland. Landet bakom solen. Jag tackar härmed för mig och hoppas att ni tänker på att betala fullt för rummen, inte åka AI och ha förståelse för landets svåra situation och försöka att se under ytan, bortom parasollen och den vackra stranden. Även om det är mycket svårt för många av er ![]() Senast redigerad av Thira den 2016-12-06 klockan 23:54. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Man kan konstatera att alla fortsatt har rätt att ha en egen uppfattning om hur saker och ting ligger till. Därefter får man göra det som bäst behagar.
Fridens liljor! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hälsa Grekland
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas verkligen inte Kalimera går i pension.
// KR |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|