Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-22, 17:13
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Hälsning från Tinos.

Härligt att du tycks ha det så skönt Lissi. Och att vi får njuta med på din resa både här och på Fb. Just nu har vi ju fått så många fina rapporter och bilder av flera kalimeror både här och på Fbforumet så man får ju hoppa fram och tillbaka mellan dessa två hela tiden.

Fortsätt med njutandet!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 19:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Ytterligare en magisk dag! Hotande moln skapade ett magiskt ljus över havet och jag strosade länge runt I Tinos gränder efter frukost. Här byggs nytt och renoveras och hus förfaller....
Det blev många foton. Så blev det en frappé på mysiga Kyriakatikos...Ett trevligt samtal med en grekiska och en amerikanska blev det också. En stund satt jag sedan I trädgården och funderade på om lunch skulle ätas ute eller hemma...Ni som känner mig förstår ju att det blev ute! På den allra första tavernan jag och Claes åt på för 17 Tinosbesök sen..2008 Minst lika gott nu Maroulisallad och en gudomlig imam som bara smälte I munnen. DEN kommer jag att drömma om I natt!!
Så blev det siesta på rummet och tänk, jag somnade! Det händer ju aldrig! Jag har ikväll satt mig med en liten ouzo på balkongen och först fick jag ta kofta på I vinden, men den har åkt av igen!
I morgon ringer klockan 5.45. Buss avgår 6.30 och jag ska vandra mellan 4 byar....spännande. Det ska bli bra vandringsväder, dryga 20 grader på förmiddagen.

Nu ska jag straxt ned med Nikoleta I byn för kvällskaffe. Ledig kväll för henne pga båtstrejk...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 21:53
carl04 carl04 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej Lisa!
Din tillvaro på härliga Tinos låter ju helt fantastisk. Återkallar här hemma minnena från juni och Nikoletas ljuvliga trädgård. Så gudomligt avkopplande att sitta där en tidig morgon med nybryggt kaffe och en god bok. Hoppas du får fortsatt härliga dagar. Hälsa så gott!
/Carl
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.