![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
En liten bit från Nikoletas...fast det är väl mer likt en vårdcentral. Där togs mina stygn bort förra nov.
Kostade inte en cent... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Tack!
|
|
||||
|
||||
![]()
Är fortfarande berörd av dokumentären. Hade velat att det var fler avsnitt.
![]() Jag tänker att om grekerna själva inte vill bli tillsagda hur de ska göra med så personliga saker (eller skitsaker? ![]() ![]() Jag skrev och frågade på en webbsida som ger allmänheten sopsorteringstips vad man kunde tänka på när man turistar i Grekland och fick det här svaret: "Som turist är det inte lätt att påverka ett helt system. Men genom att fundera över vad man konsumerar kan man ändå göra en del. Undvik gärna hotell med all inklusive, det brukar innebära bufféer med stora mängder ätbar mat som måste slängas varje dag. Undvik snabbmat som genererar mycket avfall av förpackningar eller engångstallrikar/-muggar. Om du köper vatten på flaska (vilket man ju ofta måste göra utomlands), köp stora flaskor som du fyller över i en mindre flaska som kan återanvändas. Och se till att det avfall som du trots allt ger upphov till lämnas på rätt ställe, nedskräpning och illegala deponier är ett stort problem i Grekland - du kan t ex be ditt hotell att informera om vart de skickar sitt avfall, och själv lägga sopor i papperskorgar." ![]() Oj, vad beskäftig jag låter, men jag kan inte sluta tänka på detta. Vill göra något!!! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|