Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-08-31, 16:46
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Atens flygplats + Rafina

Jag vet inte om det finns någon resebyrå på Atens flygplats där man kan köpa färjebiljetter, jag tror inte det, men även om det skulle finnas så finns det ingen anledning att köpa där, utan köp vid hamnen på morgonen. Som redan nämnts, finns det många biljettkontor i Rafina och de ligger på vägen ut till hamnen.
I mitten av oktober 2013 kom jag till Rafina från flygplatsen i Aten och det var väl vid 19-tiden, biljettkontoren var öppna men jag valde ändå att köpa färjebiljett dagen efter. Jag skulle åka från Rafina till Andros tidigt på morgonen dagen efter och övernattade just på Avra.
Har precis kollat upp några av mina bilder tagna uppe på färjans däck och första bilden är tagen 07:25, sista bilden 08:14, så jag har nog åkt samma färja som ni skall åka med avgångstid 08:10. Hur som helst, biljettkontoren var öppna redan vid 7-tiden när jag kom ner till hamnen och det var absolut ingen stress, det gick på ett par minuter.
Det är möjligt att biljettkontoren vid hamnen i Rafina är öppna när ni anländer med buss vid 22-tiden. I så fall ligger biljettkontoren bara en stenkast från hållplatsen ni skall stiga av, bara några minuters promenad. Det var väldigt livligt nere vid hamnen när jag kom dit och det var i mitten av oktober.

Senast redigerad av RobEri den 2015-08-31 klockan 17:00.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42.