![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag minns när jag sist var på Kreta. Bodde i Ayia Marina. Var en dag uppe i bergen på en mastodont promenad. Började i Platsnias. Gick en bra bit utanför kartan. Leden som var utmärkt på kartan var 5 km. Blev helt galet. Promenaden tog 4,6 h. Kom ner i Pano Stalos. När jag så kom gåendes tillbaka till mitt hotell så beställde jag in min sena lunch. Det blev först 1 liter kallt vatten. Sen så blev det en stadig Ouzo med bara ett par isbitar i. Mums!! Till det blev det en friterad Bläckfisk, sallad , oliver och Feta. Sen 1 liter vatten EFTER allt. Alltså !! Bara ett par isbitar . Lagomt tycker jag . Här hemma tar jag gärna en snaps med Ouzo utan is när jag har ont i halsen . Lindrar!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi köper en ouzo här hemma när längtan till Grekland blir för stark. Men det är liksom inte riktigt samma sak. Det fattas nåt runt själva ouzoglaset - nämligen Grekland.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jassas,
Är kanske tråkig men jag och frugan dricker bara Ouzo när vi är i Grekland, aldrig annars. Det är lite av en principsak. Samma sak är det med frappé, den dricker vi bara i Grekland. En gyros kan det hända att vi tar i vagnen vid Medborgarplatsen för den är underbart god men där går gränsen... :-) |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|