![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tänker t.ex på historien om den sjuka kon jag hört honom berätta i en intervju. På frågan om det nuvarande åtstramningsprogrammet som ålagts Grekland och varför det inte kommer att fungera, svarar han sammanfattat ungefär så här; - Tänk dig att du har en sjuk ko och vill att hon skall producera mer mjölk. Du piskar henne om och om igen för att hon ska göra just det. Till slut så dör kon. Senast redigerad av Thira den 2015-02-12 klockan 06:22. |
|
||||
|
||||
![]()
Det där med kon var med i ett inslag i Aktuellt igår.
Jag tycker att Varoufakis användning av liknelser, och hans sätt att prata målande, är väldigt, väldigt grekiskt. Känner igen tonen från andra. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Interessant. Påminner meg om religion/kristendomsundervisningen på barneskolen, alle lignelsene og flanellografbildene. Enkle virkemidler ![]() Kanskje Varoufakis malende og (etter min mening) noe pompøse språk kan være effektfull i fht. forhandlings-partnerne fra det mer nøkterne/kjølige nord? - Noe jeg har savnet fra Hellas' side er en slags solidaritet, ut fra det media formidler. Det finnes så mye fattigdom og elendighet i andre eu-land, ikke minst i de østlige. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag undrar lite om hans sätt att brodera med språket mest väcker otålighet hos det som blivit motparten. När t ex euroländerna eller ECB har satt ner foten har de verkat göra det ganska bryskt. Jag har fått intryck av Ja ja, snacka går ju, men nu får vi se till att det händer något.
|
|
||||
|
||||
![]()
På måndag borde någonting hända. Få se. Hoppas grekerna tar sitt förnuft till fånga, dags att skippa retoriken lär också USA:s finansminister ha sagt. Det talas ju om "grexit" och det ordet är ju bekant, men nu har det uppkommit ett nytt: "grexident". Det betyder att grekerna gör bort sig och hamnar ut ur euron av misstag. Jag hoppas att ingen av dessa ord sker, utan att man kommer fram till en kompromiss. Men grekerna måste fatta att de övriga euroländerna inte kan gå med på vad som helst.
/ Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja jösses! Blir stum. Men inte av beundran.
![]() / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Tvivla icke!
Tron kan försätta berg. Nu börjar det verkligen bli intressant! Slänger jag ur mig. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sorry ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Man kan ju skämta lite och säga " Att ska det nu gå åt helvete med Grekland så gör det i alla fall det med världens snyggaste finansminister"
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Då ser han naturligtvis på ekonomi inte bara som en fråga för Grekland, utan på Europa och till och med världen. Inte mycket konstigare än att Anders Borg pratar om Finland ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|