![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den kartläggning som gjorts här i Umeå av massmedia med hjälp från kyrkan, Öppen gemenskap etc visar att det inte är organiserat tiggeri. Det är i huvudsak två familjer som de skrivit. Det är både män och kvinnor i varierad ålder som tigger och några spelar dragspel. Några vi ser på gatorna har funktionshinder och de tar emot mat.
Något händer inom oss när vi ser det här och personligen blir jag väldigt bedrövad och ledsen. Jag har min strategi och ger pengar till en av de unga kvinnorna som är 19 år och snart ska föda sitt andra barn. Vi har ju alla sett på Tv hur de har det i sina hembyar med bristande sanitära förhållanden, inga fungerande avlopp, brist på vatten, fungerande hälso- och sjukvård och det mesta som människor behöver. Några av de män som är här i Umeå har fått arbete i Norge under sommaren och det hoppas jag fler kan få. Skolgång och arbete är ju en grund som gör att människor kan förändra sina liv och sen måste förföljelsen av romer upphöra. Eva http://www.vk.se/1185613/de-forvanta...l-och-ryggdunk Senast redigerad av Eva L den 2014-05-04 klockan 08:36. Anledning: Tillägg länk till artikel |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|