![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
@Eva
Förändringens vindar blåste nog förbi Öjebyn! Vi har en tråkig präst som främjar gamla traditioner för lite nyare saker. Tyvärr! Man ska gå till kyrkan och stillsamt bedja och därmed basta! /Ulf |
|
|||
|
|||
![]()
Glad Påsk alla vänner!
Jag har firat grekisk ortodox påsk på plats 3 ggr och det är en häftig upplevelse. Två gånger på Tinos och en gång i Larnaca på Cypern. På Tinos förra året upplevde jag dock dagarna kring påsk att det är som här i Sverige, att alla är inte lika engagerade. En del är kyrksammare än andra. Det är kanske inte så stor spännvidd som här i hur en gudstjänst utförs. Hur är det, ni som bor i Grekland. Är det samma som här att man väljer kyrka lite beroende på vilken präst som håller i gudstjänsten? Eller är det så att alla har samma "manual"...Jag tänker på predikningar och på vilket sätt evangelieläsningen utförs etc. Själv har jag ju tillbringat många många påskar i kyrkan under de 16 år jag sjöng i Kalmar Domkyrkokör och det var stor skillnad på mässorna beroende på vilken präst som var där. Körsången var dock givetvis alltid lika vacker ![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|