![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Gyllengul olja låter som fjolårets olja i solsken. Hur doftade den? Vi har alltid köpt den gröna jungfruoljan här på Kreta, såvida vi inte fått den som tack för nedlagt arbete!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi köper olja på Kreta direkt fr "olivoljefabriken" den är alltid grön .Vi besökte Hötorgshallen I Stockholm förra året då vi fått tips om en som sålde Grek, olivolja.Den var inte grön utan gul,när vi berättade om vår gröna olja sa hon att den var fr första pressningen,och sådan olja kunde hon inte köpa fr Grekland,Det skall finnas invandrarbutiker bl.a. i Malmö som säljer god Grek. olja i 5 l dunkar till vettigt pris ,enl våra Grekiska vänner .Ola och oliver köper vi alltid med oss ,när vi åker hem över sommaren .Problemet är att det slut alldeles för fort .
|
|
||||
|
||||
![]()
Inga-Karin,ni bor ju nära Västerås så ni kan köpa vår underbar Extra Jungfru olivolja på saluhall Slakteriet Västerås hos Evannas ost&deli.
Våra oliver är absolut biodynamisk odlade,ej besprutade eller gödslade med annat än fårens spill ;-) Gul olja låter som gammalt! Vår olja är underbar grön och doftar och smakar sommar ! www.evimeria.eu https://www.facebook.com/pages/EviMe...212406?fref=ts |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Inga-Karin om du åker till Lesbos får du väl leta på plats. Den oljan jag har därifrån har den vanliga gröna färgen. Lesbos är Grekands tredje största ö och en jordbruks ö. Härifrån kommer många grekiska ostar och oljor som säljs i Sverige. Oljan jag har är ganska exklusiv och dyr och jag använder inga stora mängder. 18 liter skulle nog hinna bli gammalt hos mig. Jag har tre olika oljor som passar till olika rätter. En grekisk och två italienska från vår delikatessbutik Duå. Eva
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Inga-Karin! Visst är saluhallen Slakteriet ett fint ställe!
Vår olja säljs inte av Matriket utan hos Evannas Ost&deli ! Den oljan från Lesvos heter väl Togora? Jag kommer att presenterea vår olja där hos Evannas i Maj :-) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hon påstod att all olja på Lesvos var gul till skillnad från övriga Grekland och jag intygar, den var go´men vi ville kolla upp detta innan vi betalar det dubbla mot vad vi alltid har gjort. Tack också för infon om Besprutningen. Tänk att det ante oss....... Vh. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|