Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-01, 19:48
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Märklig diskussion - vill man titta så gör man väl och vill man inte eller är urless på bildgåtor så får man väl låta bli!
Jag tror många får en "lust" att åka till ett visst ställe när man ser alla bilder som läggs in.
O även om jag inte gissar så kollar jag varje dag och tycker det ärtrist om inte det kommit in något nytt!
Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 20:40
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Ny Visa inlägg
Märklig diskussion - vill man titta så gör man väl och vill man inte eller är urless på bildgåtor så får man väl låta bli!

Bättre och enklare än så här kan man inte uttrycka sig

Klar trend, (lång vinter, dock snö- och köldfattig i södra delarna av landet) men tydlig för att vara nu, månaderna innan säsongen startar så utlöparna och avvikelserna från grundämnet i tråden är helt normala och nyttiga för dynamiken i forumet.

Om det handlar om andra aspekter kring vad enskilda "mer erfarna" forumaktörer sysslar med eller har sysslat med och hur hjälpsamheten gentemot "mindre erfarna" är, det fnissar jag stilla åt och håller det resolut för mig själv. "Liknande trådar" med snabbt växande antal inlägg där saker och ting ifrågasätts har förut ofta spårat ur med raderade inlägg, avstängda medlemmar, spott och spe hit och dit.

Jag tycker bildgåtorna ofta är nyttiga för mitt eget lärande om andra öar än de jag besökt OCH de öar jag HAR besökt men då, specifika platser jag inte ännu varit på. Kvaliteten på bilderna är inte alltid "helt tillfredsställande", vi har alla skiftande intresse och/eller kunskaper inom fotografering och de bilder vi eventuellt väljer att lägga ut som gåtor.

Själv har jag ofta tänkt tanken att låta läsekretsen ta del av mina bilder men jag har "mina anledningar" att INTE göra det. Framför allt nämner jag tidsbrist och ointresse att över huvudtaget göra mina privata bilder offentliga av någon som helst anledning! Känner inte till om någon tänker likadant men mina privata bilder ÄR INTE av allmänt intresse, även om de naturligtvis skulle kunna vara nyttiga bidrag till t.ex bildgåtor.

Konservativt tänkande? Ja, visst är det så men det är ett val och det ligger djupare än det deltagande här på Kalimera som det innebär i detta fallet.

/Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 20:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag blir nästan lite generad, men TACK. Det värmer.
Sänder er varsin virtuell kram!

/Netwolf
TACK...för den!!..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:16.