![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Under lågsäsong, första veckan i juni, gick bussarna väldigt sällan när jag var där. Det blev att hyra bil. Betalade 100 euro för fem dagar och det var det värt. Fantastiskt att upptäcka ön på egen hand. Stranden inne i stan är inget att ha. Läs gärna mitt resebrev från 2011.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det håller jag med om, på Skopelos får man ta sig några km till Stafylos eller andra stränder.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Gymmet heter Stergios, lite svårt att hitta första gången men om inåker kan jag återkomma med en vägbeskrivning. Jag betalar 5 euro per gång när jag tränar där, ibland är bara hunden där och han bjuder på träningen. Lite olika öppettider beroende på hög/lågsäsong. Vi var där 2011 sist, men till midsommar är det dags igen. Vi tog cyklarna med på bussen upp till Glossa,och cyklade hem sen, underbart. Vi cyklade 3-4 mil per dag, som sagt mkt kuperat men härligt. Stannar och äter mat/glass och cyklar sen vidare. Korta stopp på fina stränder. Vi hyr cyklar 10 dagar sen moppe de sista 4, då vilar vi benen! |
|
|||
|
|||
![]()
Går det inte att bada alls, eller menar ni mer större form av strand?
Vi är inte så superkräsna, att bara ha en liten "plätt" att ligga på och kunna ta ett dopp skulle nog tillfredsställa oss tillfälligt ![]() Låter helt fantastiskt! Sjyst med ett gym med, ingen större prio men hade varit underbart att köra 1-2 pass medan vi är där under veckan. Får nog bli att hyra en moped för att ta sig runt, är det lätt att hitta till exempelvis lite finare stränder när man ger sig iväg första gången? |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, stranden är verkligen inget att ha, tyvärr.
Med gratiskarta som vi kom över på hotellet hittade vi fina stränder. Kolla in Kalimeras e-guide också! |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Ostninja;298141]Går det inte att bada alls, eller menar ni mer större form av strand?
Vi är inte så superkräsna, att bara ha en liten "plätt" att ligga på och kunna ta ett dopp skulle nog tillfredsställa oss tillfälligt ![]() Visst går det att bada på stranden inne i stan, men det kanske inte är en strand som man tillbringar hela dagar på. Förutom själva "huvudstranden" så finns det några ställen längre ut i bukten där man kan gå ner och ta sig ett dopp. Det är så enkelt att ta sig runt med moped på Skopelos, så det bör ni absolut göra. Då kommer ni till de riktigt fina stränderna. Läs gärna mitt resebrev från september 2012 med lite bilder och beställ e-guiden här på Kalimera. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Så att det "går" att bada låter perfekt i våra öron, haha! Att hyra moped och köra omkring på småvägarna ser vi fram emot, vi älskar att utforska och hitta små platser ingen förr utforskat! |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Ostninja;298141]Går det inte att bada alls, eller menar ni mer större form av strand?
Vi är inte så superkräsna, att bara ha en liten "plätt" att ligga på och kunna ta ett dopp skulle nog tillfredsställa oss tillfälligt ![]() Hei Ostninja Denne stranda ligger også i Skopelos by ![]() - v i syntes den "duger for et dopp", rett overfor stranda, til venstre i bildet, ligger det et par tavernaer ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den där stranden är helt perfekt för oss, mer söker vi inte!
Vi som var så oroliga, nu blev allt bra! Haha ![]() Tack så hemskt mycket för den bilden! Mvh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|