![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har du kollat denna sida. www.paleochora-rooms.gr
Här verkar det finnas många alternativ Maargaretha |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Slösa inte bort din tid.
Flygstol till Chania - taxi till stadsdelen Nea Chora - Förslagsvis till hotell Frini!, det av kvinnor ägda och drivna - strand 100 meter högst eller längre bort - asbra mat på Volakas taverna utan att vara dyrt - musik nästan varje kväll här och där. 25 minuters promenad till Chania city(kultut!, min vän.) och stadsdelen Splanzia eller Kasteli. Risken för att känna sig ensam är liten när så mycket finns att se och göra.. |
|
|||
|
|||
![]()
Om du har möjlighet är ett tips att vänta med att åka till efter skolorna har börjat, dvs omkring den 20/8, då blir sista-minuten resorna mycket billigare.
Undrar också om du enbart är ute efter lugn och ro eller om du också vill ha möjlighet till att uppleva sevärdheter, shopping etc? Personligen tycker jag det kan vara skönt med sådant som distraherar lite när man känner sig nere. Är det för lugnt får man för mycket tid att tänka! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I din situation skulle jag valt en mindre/halvstor ort med vacker natur. Vet inte varifrån du åker i landet men Molyvos på Lesbos skulle kunna vara ett bra alternativ. Fin liten stad som är levande även utan turisterna. Vänliga människor och det är enkelt att ta bussen till Petra och Anaxos. Nackdelen med Molyvos är den relativt långa transfern från flygplatsen.
Själva har jag och några av mina närmaste hittat en prisvärd resa till Skopelos i slutet av augusti. Det blir första gången jag besöker den ö-gruppen. Hade tänkt rekommendera Skiathos eller Skopelos men ser att du firat en högtidsdag där med din man så då kanske allt blir för sorgligt. Du får gå på din inre känsla och välja utifrån den. Oavsett var du hamnar hoppas jag att du får välbehövlig avkoppling och återhämtning. Eva Senast redigerad av Eva L den 2012-08-05 klockan 09:32. Anledning: Stavfel |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla ni är underbara
![]() ![]() ![]() Jag har tänkt åka mellan 20 - 31 aug, det är då jag kan ta lite ledigt...jag talar om när jag vet var det blir... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om du väljer sista minuten kan du inte välja ort på tex. Kreta. Du placeras helt enkelt där det finns plats. Dessutom får du antagligen lägga till en slant för enkelrum.
Så om du vill välja ort får du nog ta en specificerad resa, eller som du fått tips om här redan, åka på egen hand. Paleochora finns med i både Fritidsresors och Apollos utbud. Kom nyss hem från Agii Apostoli på Kreta där vi trivdes bra. Där är lite lugnare än på de andra orterna utanför Chania. Flera mysiga badvikar att variera mellan och enkelt med lokalbussen in till Chania på kvällarna. Nea Chora verkade också trevligt. Hoppas du kommer iväg på din resa och kan koppla av lite. Lycka till! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Får du en billig "sisteminuten" reise rundt skolestart så kan det ofte være billiger enn å bestille bare flybilett.
Ta sjansen, gjerne til Kreta... se hvor du kommer, trives du ikke så tar du buss neste dag til Paleochora eller Georgiopoli... eller et annet sted Jeg er ganske sikker på at du finner bosted på plass... ![]() Agii Apostoli er et hyggelig sted og bo, men personlig ikke et sted jeg selv ville ha bodd som singel.. Hvis Kreta er eneste alternativ med avreise fra Karlstad... så synes jeg ikke det er noe dårlig valg... |
|
||||
|
||||
![]()
När man inte vet vad man vill ska man dra sticka. När man ser resultatet reagerar man - antingen "JAAA" eller "neej". Då vet man vad man egentligen vill - och då ska man göra så, oavsett vad stickan sa!
Fast utan sticka hade jag i ditt fall (när jag nu vet att du är tveksam till Skiathos) valt det SMIDIGASTE sättet, dvs en restis. Det blir inte bara billigast, det blir också - smidigast ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Theresa,
Apollo har en flyg biljett till Chania från Karlstad 24/8-31/8 3298 kr. Kanske är det din?? Tiderna passa i utmärkt med buss förbindelser till Paleochora. Kolla på booking.com efter boende i Paleochora - 6 nätter kostar ca. 2000kr. Vi har precis kommit hem från en vecka i Agii Apostoli och Paleochora och om jag skulle resa själv utan familj skulle jag utan tvekan välja Paleochora - stränderna var bättre där och restaurang utbud på kvällen är stor. Det är det perfekt ställe att koppla av, bada, sola, läsa och äter god mat och när vi var där förra veckan tyckte jag inte att det var så många turister utan det var en skön bladning av både greker och turister (framförallt från norge). Lycka till med resan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om du behöver ytterligare alternativ så föreslår jag Parga, eftersom du tycker om Skiathos....och du missa inte Skopelos, men det tar sen när du är du är lite mer i harmoni, kanske med din nästa kärlek
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Senast redigerad av theresa den 2012-08-07 klockan 15:42. |
|
|||
|
|||
![]()
Innan jag gifte mig, reste jag många gånger ensam till Paleochora.Det är PERFEKT på alla sätt och vis. Jag är säker på att du kommer att hitta ett bra boende.Lycka till!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hihi... nå er vi mange som er spendt på både hvor du ender opp og hvordan det blir
![]() ![]() Tror det blir toppen... iallefall veldig overkommelig ![]() ...som selv bare har reist alene de siste tre årene |
|
|||
|
|||
![]()
Blivit en följetång detta....jag väntar på kap...jag måste åka runt den 20 aug..just nu väljer jag mellan: karpathos, kefalonia, Parga. Snabb hjälp eftersom resorna dom billigaste försvinner snabbt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Parga !!
Stille og rolig samtidig som man kan søke folk om man ønsker. Nok butikker til at man kan gå å titte uten å føle seg ensom om kvelden. Mange gode utfluktsmuligheter på dagtid om man ønsker det. Min første ensam-reise gikk dit ( og jeg gruet litt i forkant). Da bodde jeg rett på den bittelille stranden til venstre for bystranden. Elsket det stedet.. . skal tilbake og vil bo akkurat der ![]() Mange liker Karpathos, men det ble ikke min favoritt, Kefalonia har jeg ikke vært på... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir Parga
Nu behöver jag snabb hjälp...ska boka nu men väljer mellan: LEMON TREE OCH PARADISE Båda kostar lika....med lemontree har jag paket med apollo, paradise är med flygstol apollo och hotel via booking. Har någon bott på dessa och kan tipsa mej om vilket som ligger bäst till, gällande hav och stad, vill inte bo för isolerat när natten kommer.... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så desverre ikke denne før nå.... Lemon three ser på mange måter best ut, men ligger off og en lang seig bakke å gå fra byen... Paradise ligger mye bedre til... Har du undesøkt andre bosteder? Kontaktet achilles eller angela? Ligger veldig godt til...
|
|
||||
|
||||
![]()
Booking.com har achilleas også ..
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|