![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Börsen i Grekland upp över 6 % nu. Är det så att man tror att ND och PASOK vinner ?
Även Frankrikes Hallande verkar hota Grekland att välja rätt vilket känns sisådär. http://di.se/Artiklar/2012/6/14/2701...UT---HOLLANDE/ |
|
|||
|
|||
![]()
Verkligen intressant med börsuppgången. Jag undrar om partier och andra organisationer har möjlighet att köpa/beställa opinionsundersökningar ändå, även om de enligt lag inte får göras/publiceras senare än två veckor innan valdagen.
|
|
|||
|
|||
![]()
En anledning till böruppgången verkar vara som dom skriver här, nämligen att grekerna måste följa vad Toikan vill. Dvs annars inga löner eller pensioner.
http://www.zerohedge.com/news/greek-...ipras-bluffing |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för den länken. Hittade det här i DN om "hemliga opinionsmätningar" (misstänkte något sådant):
http://www.dn.se/ekonomi/grekiska-statkassan-tom-i-juli |
|
|||
|
|||
![]()
Seukel vi vill utveckla Grekland men om admin inte vill ha en öppen debatt ?
Tack din länk var bra. Så är han korrumperad som många greker är ! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hänger inte med, vad är det för öppen debatt som saknas?
|
|
|||
|
|||
![]()
Inget ont men inlägg försvinner
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Något som förundrar mig är att man vad jag har läst tjänar upp till 12 000€ skattefritt/år, någon som kan bekräfta att det är så? Hoppas verkligen att grekerna/Grekland/ EU, eller vem som nu skall lösa det kommer fram till en vettig lösning. Tufft lär det bli oavsett ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
@Hellen: De 12000€ du nämner är att motsvarigheten till vårt eget "grundavdrag" i deklarationen. Jag har ej det exakta beloppet då det har minskat i samband med åtstramningarna, men det var 12000€.
I övrigt kan jag säga att Kris är nog förnamnet och tyvärr så är nog Katastrof kommande efternamn. //Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Norge hadde sin bankkrise på slutten av 80-talet. Det som da skjedde var at staten tok over flere banker. Aksjene i disse bankene ble satt i 0, gjort verdiløse. På den måten var det eierne som tok tapet, mens sparepengene til folk ble reddet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hyfsat stort grundavdrag, 108 000 skattefritt men i stället betala vid behov av t.ex. sjukvård, skola, barnomsorg. Kan låta lockande, men jag säger nej tack.
|
|
||||
|
||||
![]()
Fast notera att även om vi inte alls har så högt grundavdrag i Sverige så betalar man väldigt lite skatt på belopp upp till ca 70-80000:-. Jag hinner inte kolla skattetabeller nu men vet pga att mina döttrar haft den storleken på inkomster under senare år när de deltidsjobbat parallellt med studier.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill bara förvarna om att denna tråd kommer att stängas idag eller i morgon, och ersättas av en ny tråd i samma ämne. Anledningen är att tråden är gammal, och mycket som har skrivits inte är aktuellt längre. Det är bättre att starta en ny tråd inför valet på söndag.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men i stort sett är systemet naturligtvis ohållbart. Man gör hela tiden nya skulder för att betala av gamla. |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske starta en ny på måndag då vi vet hur det gick i valet?
![]() LITE spänd är man ju med tanke på att man ska ner nu snart. Lissi - som inte fattar hur ni andra fattar så mycket som ni gör ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från detta år ska man betala skatt om man deklarerat för mer än 5000 euro på ett år.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I Holland kan vi ocksa tjana upp till 5000 euro/ar skattefritt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat: