![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker ju till Rhodos på torsdag och åker hem på natten mellan den 29:e och 30:e. Vad tror ni skulle hända om det blir en statsbankrutt den 28:e? Kommer vi att komma hem som vi ska?
Vi brukar inte ta ut mer än hälften av vad vi förväntas göra av med när vi åker utomlands och sen ta ut på plats men nu börjar man ju tänka om och funderar på om vi ska ta ut mer pengar, kanske rent av allt vi väntar oss göra av med också får man hushålla efter det (eller hoppas på att kunna ta ut mer om det behövs?)! Men det känns så osäkert att åka med så pass mycket pengar, vi är ju en familj med tre barn så det går åt en stor reskassa. Hur gör vi för att lösa det på bästa vis? Och om vi inte kommer hem när vi ska så kan vi ju inte ta ut pengar heller får man sova på gatorna då? Ja, gissa om jag ångrar att vi inte åkte till vårt älskade Mallorca i år utan valde att prova på Rhodos!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Nu ska ni väl inte nåla fan på väggen! Herregud det låter på en del av er som om det skulle vara jordens undergång! Tänker mest och lider med grekerna som är mitt i alltihop, DE är väl dom ska vara oroade. Eller....?
/Kerstin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst men vi har ju ett val att inte åka dit och hamna i ett kaos fast jag tror faktiskt inte det kommer att bli kaos. Men man blir ju uppskrämd av en del här på forumet samtidigt så tänker jag att om inte de svenska tidningarna rapporterar om detta så finns det nog inte så stor anledning till att oroa sig så mycket. Vi kommer alltså att åka och jag hoppas på att få en skön semester. Den enda frågan just nu är om vi verkligen ska växla alla pengar nu eller växla hälften som vi brukar och sen ta ut där nere MEN om grekerna själv länsar sina konton så kanske det inte finns några pengar att ta ut från bankomaterna redan runt den 23:e då jag beräknar att ta ut pengar annars!
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har frukost och middag på våra hotell om det gör saken annorlunda?!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Vinner Papandreou den 28:e är problemen lösta för den här gången. Så det är det vi får hoppas. 2. Förlorar Papandreou måste först EU och bankerna bestämma sig för hur de ska agera. Därefter måste ev Grekland förklara sig bankrutt. En process som kan ske under ordnade former. Det behöver inte bli problem. I vilket fall som helst kommer det att ta viss tid. Grekland blir inte bankrutt över natten om Papandreou förlorar omröstningen. Se den 28:e som en milstolpe. När vi vet hur omröstningen gått kan man se lite mer åt vilket håll Grekland är på väg. Och det finns alla möjligheter att oavsett vad som sker ekonomiskt att det sker lugnt och ordnat. Ett "värsta" scenario är precis det som det säger. Värsta möjliga situation. Möjlig men oftast väldigt osanolik. Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...06/2011_394520 |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|