Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-12, 12:15
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard För stora citat

Det är bra om du inte kopierar så stora stycken från internet och lägger in här i ett led att styrka din argumentation.

Det har hänt att medlemmar på forumet har blivit avstängda som håller på med sådant.

Dina åsikter och synpunkter kan vara lovvärda. Uttryck med dina egna ord vad du menar och gör referat av vad andra säger på internet.

Att citera vad andra har sagt på forumet är tillåtet obegränsat.

Hälsningar
Trådförfattaren

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Med en så naiv och blåögd syn på saken så är det väl som att kasta pärlor för svin att försöka bemöta detta?

"Citat flygmäklarna resebyrå"
TIGGARE OCH FATTIGDOM
Många tror att Indien är ett land där fattiga och döende ligger i högar längs gator och vägar .
Denna myt är betydligt överdriven. Indien är en av de mest dynamiska ekonomierna i världen och det Indiska samhället är i stor förändring. Ett land med över en miljard invånare har givetvis någon fattigdom, men att döma ut hela folket är stor generalisering.
Myten att hela arméer av tiggare väntar var man än kommer är en gammal kliché och mycket överdriven. De tiggare jag stött på är till 99% professionella tiggare som mutar in en gata eller ett område som ”sitt”. De väljer ofta ut de ”svagaste länkarna” i en grupp och bearbetar dessa. Bästa hjälpmedlet är att totalt ignorera deras uppvaktning.
"Slut citat"

"Citat, Department of East European Studies Uppsala University 2000-TALETS SLAVERI Människohandel och dess implikationer för svensk krishantering. Dominika Borg. Department of East European Studies Uppsala University "
Barn, i synnerhet från Östeuropa, smugglas till sydeuropeiska länder som Spanien och Frankrike för att agera professionella tiggare.46 De barn som för sådana ändamål smugglas ut ur Albanien är övervägande av romskt ursprung.47 Många barn, framför allt från Rumänien, har av kriminella gäng tvingats att delta i illegala aktiviteter, såsom inbrott, i mottagarländerna.
Vi kan inte utesluta att barn utnyttjas i tvångsarbete även i Sverige. Vid fler än ett tillfälle har barn försvunnit från svenska förläggningar, barn som Migrationsverket inte lyckats återfinna.
46 Dr. Scharlowski B, Parata S, ”How Trafficked Children are Exploited in Europe”, International Foundation terre des hommes, EU Forum on Prevention of Organized Crime, Brussels, 2004, s. 4.
47 ”Trafficking in Children in South Eastern Europe: Situation Overview”, Stability Pact for South Eastern Europe – Task Force on Trafficking in Human Beings, UNICEF,2002, s. 1.
"Slut Citat"
...Tyvärr skulle jag vilja tillägga!
Följer man tråden så ser man den tragikomiska konflikten mellan det poetiska synsättet och den krassa verkligheten om ni förstår vad jag menar.

[CENTER][CENTER][/CENTER][/CENTER]
Gammal 2011-05-12, 19:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: För stora citat

Citat:
Ursprungligen postat av lugnagatan Visa inlägg
Det är bra om du inte kopierar så stora stycken från internet och lägger in här i ett led att styrka din argumentation. // Att citera vad andra har sagt på forumet är tillåtet obegränsat.
Det är väl din personliga åsikt antar jag? För jag trodde att det var Janne som bestämde sådana saker... Jag ser inte att det står moderator vid ditt namn...

Ur Forumreglerna:
Citat:
När du väljer att svara med "citat" bör du ta bort den text som inte är relevant för svaret.
Jag ser inga begränsningar av storleken i övrigt. Förutom den som finns i antalet nedslag per inlägg.

Citat:
Det har hänt att medlemmar på forumet har blivit avstängda som håller på med sådant.
Verkligen? Tja, det är ju möjligt att någon inte ville, eller kunde redigera citat...

Citat:
Dina åsikter och synpunkter kan vara lovvärda. Uttryck med dina egna ord vad du menar och gör referat av vad andra säger på internet.
Ti? Om de som diskuterar med mig enbart hade återgett ett referat av en dokumenterad källa hade jag ansett det som synnerligen oseriöst och tvivelaktigt. Det ger alltför stor utrymme för "tolkningar".

Vill man argumentera med hjälp av "yttre" källor skriver man antingen ut länken eller så citerar man med källhänvisning så att alla kan läsa och undersöka källan. Så fungerar det i alla andra sammanhang, och har fungerat här på Forumet i tidigare diskutioner. Jag ser ingen anledning att ändra på det...

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.