![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jag flög med Ryanair drygt 10 gånger. Ibland landade jag före tiden, ibland i tid, sist var planet försenat över två timmar, sedan väntade vi på Skavsta flygplats ca en timme för att kunna stiga av planet och på sina bagage väntade folk drygt en timme (utan att någon meddelade vad som pågick). Alla passagerare stod och gapade. Efter 45 minuter frågade jag en anställd på flygplatsen varför väntar vi så lång tid på vårt bagage. Jag ställde också en skämtfråga om vi landade i Sverige eller i ett U-land eftersom ingen information gavs under en timme. Svaret på min fråga var att det pågick ombyggnationer på Skavsta flygplats. Efteråt hördes också ett meddelande att bagaget kommer fram. Det kom efteråt efter ca halvtimme.
Just de flygningar tog jag med Ryanair eftersom flygplatsen på ut- och inresan passade mig perfekt och att flygtider var inte långa. Ryanair har både sina fördelar och sina nackdelar. Om många nackdelar läser man i pressen och det är säkert sant. Det händer också att de landar lite före eller i tid och då får de beröm för det vid vissa tillfällen. Enigma |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja, att vänta på bagage över en timme pekar på flygplatsens fel men förseningen av flygplan (över två timmar) gjorde att vi väntade i planet sittande över en timme.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja fler än Ryanair ska tas i örat, helt klart!
![]() Hopplöst, fy tusan för att sitta en timme i planet efter landning...berodde det på att planet inte fick taxa in efter förseningen eller? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
For meg som la in denne tråden har det vært interessant å lese så mange motstridende oppfatninger. En ting er klart, om du velger et lavpris selskap så må du vite hva du går til, hva du kan vente deg. Det er ikke noe problem, men som utgangspunkt i opplevelsen på Skavstad, da passasjerene ble sittende 6 timer i flyet uten tilbud om mat eller drikke, kan jeg ikke annet enn å påstå at Ryanair er LANGT verre enn de andre lavprisselskapene, Air Berlin, Nikki, (Niki Lauda) , Norwegian etc. Historien om passasjerene som ble forlatt av mannskapet på flyplassen i Liege i Belgia, mange hundre km fra destinasjonen Paris, med døren til cocpit åpen, føyer seg inn i mange andre skrekkopplevelser med Ryanair, blant annet i Italia hvor selskapet flere ganger er idømt bot for å ha missligholdt elementære regler om behandling av passasjerer i tilfelle av forsinkelser. Forsinkelser hender, det er ikke det det dreier seg om, det er HVA som hender i Ryanair i slike tilfeller! Måten de behandler passasjerene på.
Dette går så langt utover all folkeskikk at Ryanair burde utestenges fra ALLE flyplasser! Dette selskapets opptreden er HELT uakseptabel. Det finnes klare regler om hvordan selskapene skal opptre overfor passasjerene, det gjelder for alle selskaper, de bør også gjelde for Ryan. Det ble ettertrykkelig fastslått av Italiensk rett som idømte selskapet bot! Selv reiser jeg ofte Niki og Air Berlin, det er en annen verden! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
//Åke (Som har flugit med RA till Dublin och skulle utan problem flyga med RA igen) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Stämmer det som står i den artikeln så är det i mitt tycke PASSAGERARNA som ska skämmas och inte Ryan Air!
Lissi |
#9
|
|||
|
|||
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10011467
Opplysningene om hva som hendte er motstridende. Det som hendte var at Ryan Air i utgangspunktet fikk 3 timers forsinkelse. Om flyplassen i Beauvais er nattestengt eller om det var tåke er likegyldig! Charles de Gaule flyplassen har meget mer avansert innflygnings utstyr og VAR åpen! Dette ville imidlertid koste Ryanair en høyere landingsavgift. Det er for mange slike episoder med Ryanair! Pasasjerer blir sittende i flyet eller på flyplassen uten informasjon! Dette er uakseptabelt for meg. Ta risken den som vil! Norwegian er også et lavprisselskap, jeg reiser med dem fra Wien tl Oslo og retur for 90 Euro. Jeg må betale for mat og for bagasje, men DET er ettertrykkelig opplyst. Du får ha med deg mat men ikke alkohol, det er desverre et faktum som skyldes at nårrbaggarna har en ekstremt dårlig alkoholkultur noe som gjør at det koster flygbolaget mye penger pga bråk med fulle pasasjerer! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Her er 2 linker til for den som vil lese mer om Ryan.
http://www.telegraph.co.uk/finance/comment/alistair-osborne/8142238/Michael-OLeary-loses-Ryanair-touch.html http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23898564-ryanair-flight-switch-causes-mutiny.do Det som er helt klart: CDG var åpen men ledelsen i Ryanair ville ikke betale på en dyr flyplass! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men det står inte i några av länkarna att Ryanair hade något val när de blev divertade till Liege. ATC bestämmer i det fallet, inte Ryanair. Senast redigerad av SteffTee den 2010-11-23 klockan 07:45. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Efter två veckor här igen
![]() ![]() Ingenting annat vill jag säga, bara att jag aldrig har haft några problem med Ryanair. Kanske har jag haft tur! |
#13
|
|||
|
|||
![]()
En kåring av verdens verste flyselskap på nettavisen e24 i dag - og Ryanair kommer på topp - eller bunn, alt etter som man ser det. Et firma som heter Zagat har intervjuet over 8000 storkunder samt ansatte i flyselskapene, og konklusjonen er klar:
"Ryanair - De som har fløyet med Ryanair vil nok ikke være sjokkert over at selskapet har lavest poengsum i hele Zagats globale undersøkelse. Ryanair, verdens mest agressive lavprisflyselskap, fikk totalt 4,16 poeng av 30 mulige. Maten fikk kun 2,15 poeng av 30 muilge. Begge tilsvarer «elendig». Selskapet er kjent for sitt kontinuerlige selgende personale, grelt interiør, vonde seter og samme boarding-prosedyre som easyJet." Boardingprosedyren beskrives slik, under EasyJet som er 3. dårligst: Selskapet åpner dørene inne på terminalen og de som løper raskest får de beste plassene. «Som alle sier, er storfe-boarding-panikken uverdig og helt sikkert unødvendig. Det ville ikke kostet easyJets datamaskin noe å fordele plasser og lindre inntrykket av at man kjemper om en plass på en buss som kan bli overfull», skriver en bruker. (Kilde: http://e24.no/naeringsliv/article3932769.ece) Senast redigerad av Admirala den 2010-12-05 klockan 12:04. Anledning: Tillegg om Boarding |
#14
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
SAY NO MORE
skulle va intressant att se vad som hänt om en Lufthansa-kärra eller KLM-dito hanterat situationen på samma sätt... Nu är det väl mer eller mindre vedertaget att Ryan "kan" göra så här. Men bara för att en minoritet av passagerarna betalat nada för biljetten så behandlas alla som boskap. Fresten förlåt, boskap får ju numer åka luftkonditionerat med gott om benutrymme till farbror slaktaren. Det hade blivit ett herrans liv om Rosa fått flyga Ryan... |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Har åkt med Ryanair mer än 10 gånger och har betalat mellan 0 och 250 kronor per biljett tur och retur. Har alltid blivit korrekt bemött, planen har alltid avgått i rätt tid, och oftast landat före tidtabellen. Vilken tur jag måste ha haft. Kom på en sak, måste ut och köpa en Trisslott...
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Jag har fått intrycket att Ryanairs personal har ganska dåliga villkor, har läst en del om låga löner, långa arbetstider och andra sämre villkor.
Det om nåt är för mig en anledning till att undvika det bolaget Och har man aldrig åkt med dem, men har hört en massa negativa saker, ska det mycket till innan man vågar pröva ett sånt bolag. Trots att vissa har positiva upplevelser. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Förutom administrationsavgift och avgift för internetincheckning, har Ryanair nu också infört "Delay/Cancel Levy" på 22 SEK per resväg. Detta är en avgift för eventuella framtida
![]() Eftersom ingen av dessa tre avgifter går att välja bort tycker jag att de ska ingå i grundpriset. Allt annat är bara ful och vilseledande marknadsföring. Edit: Enligt uppgifter man får fram om man googlar lite utövar Ryanair rena utpressningen. Man lovar etablera en linje om man får "introduktionsrabatter" eller "marknadsföringsstöd" av de lokala myndigheterna. Ett tag efter att dessa ekonomiska stöd upphört, hotar Ryanair att lägga ned linjen om man inte får fortsatt stöd... Fula fiskar!! ![]() ![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2011-04-05 klockan 18:20. Anledning: Tillägg |
#20
|
|||
|
|||
![]() Citat:
inte svårt att komma i tid om man lägger till tid. dvs en flygning som skall ta 50 minuter sätter man upp som 1 timme när man landar efter 52 minuter tror passagerarna att man tjänat 8 minuter medan man faktiskt var 2 minuter försenade. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|