![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Gita och Inkfish! Vad har ni för spikmatta?
Första gången jag låg på spikmatta testade jag en "Shakti" och det var, efter det första onda, en jätteskön känsla av välbefinnande och avslappning. En sån bara måste jag ha och köpte en "Yantra" .Tyvärr tror jag faktiskt inte den mattan passar mig lika bra ![]() Det där med månen har jag också upptäckt på senare år, men det hade jag inte trott på, om någon sagt det till mig för 10 år sedan. Avslappning då tycker jag också musik är det bästa eller att vara vid havet. Fast en promenad till havet är ju inget man tar till när man ska sova precis ![]() Jag brukar inte ha svårt att sova, men någon gång händer det ju i alla fall. Tankarna snurrar och man vrider och vänder sig. Att tänka på något trevligt kan fungera, men jag tycker då att tankarna lätt vill tillbaka. Jag har kommit på ett bra knep. Detta låter säkert helt idiotiskt, men det brukar funka, för mig. Det är att ligga bekvämt men helt still man får inte röra en fena. För att göra det krävs full koncentration och jag får inte tänka på något annat. Fortare än kvickt sussar man gott ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|