![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Naturligtvis behöver alla äta, men de borde även inse att de får mer mat för pengarna om de valde andra alternativ än gyros och läsk i gatukök.
Jag har väldigt svårt att se att de har det så eländigt som de vill få det att verka. Hade så varit fallet, då hade de inte behövt byta om. Min iaktagelse gäller säkerligen inte alla tiggare (tyvärr) // Helén |
|
|
||||
|
||||
|
Så för att de är tiggarungar så ska de inte få välja vad de ska äta?
Självklart har de samma preferenser som andra barn och för mig låter det lite övermaga att sätta sig till doms över deras matval. För mig är din logik bakvänd: Kan man för hoptiggda pengar köpa mat i gatukök och dricka läsk, då har man antagligen det inte så knapert. Enligt min logik behöver den som inte har det så knapert inte tigga. Men jag sätter punkt för tillfället, för nu ska jag gå och äta. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Har man pengar till att äta färdiglagad mat, så anser inte jag att man har det knapert, men det är ju en definitionsfråga // Helén- som återigen förtydligar att jag tycker synd om de som BEHÖVER tigga, men inte om dem som klär ner sig för att bli tiggare- där tror jag mer att det handlar om ett välbetalt "extrajobb" |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|