![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk om dom kunde införa det här oxå hemma en sådan stor bötningbelopp. Då kanske ägarna förstår att inte ta kryphåll genom lagen.
Ifjor när vi var på Rhodos o åt på vårt vanliga matställe så kom det in två stycken som fick bordet bredvid oss o jag tänkte dom är inte rökare men gud vad fel jag hade. Det var två stycken storrökare som rökade hela tiden o nästan under dom åt oxå o det slutade med att jag fick rusa ut ifrån restaurangen o fram med asmamedicin o kortisiontabletter för det snörpte totalt igenom min hals. Så jag kunde inte avsluta min måltid utan fick gå o sätta mig en bit bort istället tills jag fick luft. Så då sa jag till ägaren gud vad skönt att denna lagen kommer nästa år alltså i år o att man slipper ha rökande folk medan man äter men jag är rädd att han inte följer lagen o hoppas då att han åker på böterna o rejält oxå. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi lär inte se och kunna få effekten av rökförbudet nu under sommaren, det är ju vintertid när man sitter inomhus och fikar eller äter som det kommer att märkas mest, förhoppningsvis! Jag har pratat med många om detta och jag tror ändå inte att man ska underskatta Grekerna, och det stämmer om man inte följer rökförbudet är det väldigt höga böter! Men framför allt tycker jag att det ska bli skönt att kunna gå in på banken som oftast tar lite tid, att slippa rökande anställda och kunder runt mig, lika så på posten, OTE eller andra ställen man har ärenden till
![]() ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Precis hemkommen från Kefalonia och vi märkte av rökförbudet på en del ställen där.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag flög från Aten i söndags och märkte till min glädje att det inte röktes i restaurangerna eller i avgångshallen. Däremot rökte taxichauffören i bilen men det kanske är lite svårare att förbjuda
![]() Även nere i våran trakter i Koroni har vi märkt av förbudet, det röks inte inne i banken längre tex. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|