![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Någon som bott på hotell Peris i Loutsa? Kollade deras hemsida och såg att dom erbjuder hämtning och lämning på flygplatsen, låter smidigt då vi flyger hem 5 juli kl 15.00 och det verkar inte finnas några tidiga båtar in från kykladerna så blir väl till att spendera en natt antingen i Aten eller Pireus. Har gjort Aten tidigare och vill bara ha en smidig hemresa. Så frågan är, har någon bott på detta hotell? Är det ett skapligt boende och kan man släntra her till haver för ett sista bad? På deras hemsida anger dom att det endast är 10 min från flyget, kollar man på kartan ser det längre ut, men det är väl 10 grekiska minuter ![]() //Bodster |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bott där och det var helt OK, smidigt. Frukost på rummet.
Han skjutsade, och hade någon sorts bak-ingång som han fick åka in genom till flygplatsen, så därför gick det fort. Minns inte hur fort. Själva området hotellet ligger i är lite trist, ett villaområde. Finns en taverna i närheten, fem minuters promenad. Man kan gå ner till havet, eller ta bussen två-tre hållplatser ner för backen. Där är det massor med restauranger, en del rätt dyra, och mer stadsplaya. Så; jag skulle inte åka och bo där en semester, men om man ska bo över på fastlandet i väntan på planet så är det bra. Nästa gång stannar jag dock hellre på Andros och tar morgonfärjan över och åker direkt till flygplatsen. Blev det något klarare nu? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har bott där i höstas och vi ska bo där igen i juni första natten på semestern...Smidigt, mycket rent och snyggt....frukost serveras på bricka att förtäras på balkongen..Mysigt! Var dock beredd på att flygplanen går ovanför hotellet vid start och landning så ta gärna med öronproppar om ni är känsliga.
Jag hade en jättemysig kväll på den lilla tavernan i början av nov då då jag kom ensam i mörkret och var var nästan ensam där och fick SÅ god specialgyros JÄTTESTOR och husets vin och pratstund med ägarna, ett par unga killar. Perfekt att övernatta på Peris vid första/sista natt i Grekland. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi benyttet også "Peris" service sist høst og var veldig godt fornøyde,
bor gjerne en natt der igjen ved behov ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur är det då man kommer via Rafina? Vi har bokat Peris men de vill att vi ska åka till flygplatsen för att begära hämtning där. Det känns som att det är smidigare att ta en taxi i stället men frågan är ju hur dyrt det kan tänkas bli. Enligt deras hemsida är det visst 10 minuter till Rafina också.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
När vi bodde där 2007 rekommenderade han oss att ta bussen till flygplatsen och "say to the bus driver to stop after LOUTSA at BIBIZAS ( FOURNOS) bakery the hotel from bakery is 100 meters".
Detta gjorde vi och det gick bra. Vi var två vuxna och tre barn. Med packning och ... vagn. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stora treviga rum med AC men man måste fråga efter fjärrkontrollen till AC:n. Mvh Janérik |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|