![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ganska öde inte sant. Iraklia och Donoussa är ännu mer öde. |
|
||||
|
||||
![]()
Koufonissi är fortfarande underbart om man undviker juli och augusti.
Donoussa känns inte dyrt - vi kom just därifrån, det är en underbar ö även om den inte passar riktigt små barn eller alltför bekväma vuxna, det tar en kvart att gå till den närmaste fina stranden. Nudister finns på nästan alla riktigt fina stränder i området men de håller sig på sin kant och det är inget bekymmer om man inte är alldeles speciellt pryd. |
|
|||
|
|||
![]()
Halloj på er!
Vi var på Koufonissi i slutet av maj och var nästan ensamma på stränderna. Endast ett fåtal turister och de få parasoll som fanns var vindskydd. Gick förbi Finikas på våra promenader, låter precis som det ni söker. Vi bodde hos Sofia Soultania, och hade en underbar havsutsikt. (och blev rejält bortskämda av henne). Underbart lugn och trevlig var vår uppfattning om denna ö, det kanske var för tidigt för turist-invasionen som många nämner. Lycka till!/Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag kommer just från småkykladerna där jag rest med en 3-åring och en 5-åring. Donoussa ser jag som en mycket barnvänlig ö. Stranden inne vid hamnen är mycket bra att bada i med småbarn - likaså den som tar en kvart att gå till. Schinoussa har det vi söker, men visst är det en bit att gå till stränderna - men för oss är det värt det. Koufonissi är också en bra ö, men med mycket folk på liten yta om man jämför med de andra småkykladerna. Iraklia: hamnstranden tycker jag är sämre än den på Donoussa. /Ofelia |
|
|||
|
|||
![]()
Tack allesammans för synpunkter och tips!
Vi har ännu inte bestämt oss för vilka öar vi ska ta på vår öluff. Alt.1: Kea-Kithnos-Serifos Alt.2: Syros- Antiparos-Serifos Alt.3:Naxos-Donoussa-Koufonissi Vi åker andra och tredje veckan i september. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|