![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jajamensan! Det ser riktigt läckert ut! Åh så generösa ni är med information! Tack för alla svar!
![]() Undrar lite över avstånden. Har inget bra ö att jämföra med. Kan "cirkeln" runt Naxos (typ Chora - Chalki - Apiranthos - Apollonas - Chora, någon som förstår vad jag menar?) kanske kan jämföras med sträckan runt Paros? (kustvägen) |
|
||||
|
||||
![]()
Mindre än Naxos. En sak jag gillar med Paros är att man kan köra längs kusten, det tar ungefär en dag att köra runt ön, inklusive lunch och flera stopp för bad. Till exempel i den by Marianne gillar bäst - Alyki. Ser ut så här:
![]() Paros har tyvärr hamnat lite i radioskugga av Naxos. Tidigare var det tvärtom. Jag har varit på Paros ungefär tre månader av mitt liv. Det fanns en tid i mitt liv då Paros var synonymt med Grekland. Det ÄR en mycket trevlig ö på alla sätt och vis. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härlig tråd det här!
Paros revival!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Sonen och jag har hyrt bil på Paros. Han körde.
![]() Bussförbindelserna är bra på Paros och jag och dottern har åkt en del buss där. Ett av mina bästa Greklandsmatminnen har jag från Paros där ett enkelt lunchställe en bit från hamnen serverade jättegod kanin med citronmarinerade kikärtor. Den ungsbakade fetaosten som serveras på en av strandtavernorna spelar också i en högre division. I Lefkes tog vi våra första "kalimera was here bilder" utanför den vackra kyrkan och jag tror att det var det året vi skickade vykort hem till Kalimera från Folegandros. Börjar vara ett tag sen nu. Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|