![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vilka härliga bilder Riitta. Väcker lusten att åka till Karpathos igen. Vet du om bussen till Apella går i låg och mellansäsong också? Jag åker inte så gärna till Grekland i högsäsong längre.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Trevligt att ni tyckte om bilderna. Det är svårt och göra stranden rättvisa med min kunnande och kamera
![]() ![]() Att åka ensam var inte något svårt, för vid detta laget så känner man ju till Karpathos och en del människor där, så det kändes aldrig ensamt ![]() Tvärtom man blev bjuden på kaffe i var och varannan stuga ![]() Det var viss frihet också. Tex. glodde jag på Grekisk TV halva söndagen, för att det var så bra musikprogram ![]() ![]() Karpathos och Kalymnos kan jag ka till ensam utan vidare, men till en ny ö så skulle det kännas lite jobbigare ![]() Skall man tala om stränderna, så är nog Agios Minas min favorit i allafall förtfarande efter Apellabesöket ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var väldigt många som hade tagit sig ner med bil
![]() ![]() Bussen är ju bra alternativ för dom som inte hyr bil ![]() Båten också förstås ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är nog mer förvånad över hur bussen kan vända
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Måste erkänna att jag vågade inte titta på när bussen vände
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter bra att bussen går. Jag gillar resmål med bra lokaltrafik och goda vandringsmöjligheter. Gillade Karpathos så dit ska jag åka någon gång igen. Mopedkörkort har jag inte och har inte kört moped sen jag lånade morfars gamla för 38 år sen så det är helt uteslutet.
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Såhär såg det ut med hyrbilar och det fanns fler bakom kurvan både uppåt och neråt
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grekerna må tyckas ha oordning på en massa saker med svenska ögon sett, men när det gäller att vända och parkera bussar är de fantastiska! Jag har flera gånger lagt märke till hur chaufförerna vet exakt hur de ska backa, vända och parkera på små, små busstationer så att det går att få in alla öns bussar på samma gång! De har "osynliga" utmätta vändpunkter som de ordningssamt måste ha mätt ut för att det ska fungera.
|
|
||||
|
||||
![]()
Om jag inte minns fel så vände bussen tom. Släppte av först, vände, släppte på. Kanske för att undvika paniksituationer bland passagerarna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den vände tom
![]() Riitta ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|