![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nej, så här menar jag: * Santorini är enda flygplats. Doddarna har 3 "flygplats-öar". * Det går charter till Naxos, Paros, Antiparos, Ios, Santorini och Amorgos. Inte Mykonos, men jag antar att utlänska charterbolag har resor dit. Alltså 6 öar av 25, inte så mycket. Bra eller dåligt får man själv avgöra. Men kan det blir fel?! Havet och tavernorna finns ju överallt. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ALLA platser (nästan i alla fall) har sin charm.... Jag har mycket sällan återvänt till samma plats , bortsett från Aten där jag varit ett antal veckor nu, dock alltid på vinter/vår. Kreta 2 ggr på exakt samma hotell, och 2 ggr på andra platserpå ön, Nafplio 4 ggr,fast inte så länge var gång. .....Parga 2 ggr men på olika pensionat. MASSOR av öar har det blivit genom åren. Favoriter? Jag gillar ju "gröna" öar, så Kefalonia ligger högt, även Samos och Skopelos. Angistri icke att förglömma! Patmos(dock inte så grön), men bara så underbar! TILOS:kanske den allra bästa ön nånsin!!! Annars är fastlandet otvetydigt i topp... Jag kan inte minnas en enda ö där jag inte trivts!!! Men varför måste man egentligen försvara ...om jag så valde en ny ö var år så hann jag inte besöka ens bråkdelen av alla öar... Men förutfattade meningar har vi alla...Jag tänkte inför förra årets Naxosresa: NAXOS; bara turister, inget genuint, men jag ska ju ändå testa....och STORTRIVDES!!!! Vi bytte inte ens ö på 16 dagar utan bytte bara ort på Naxos. Visst är vi väl många som känner så???? Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|