Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-04-27, 09:21
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: hotell: Evripides vs Tempi

Hej Matilda!
Har just kommit hem från Aten och Thassos. Jag stannade en natt på hotel Tempi, där jag hade "mitt" lilla rum i femte våningen med utsikt mot Lykavittos!

Hur kunde jag rätt skildra hotellet? Jag har nämligen inga stora krav, utan vill bara ha en säng och taket ovanför!
Tempi ligger mycket bra vid gågatan i en ganska lugn omgivning och det är lätt att orientera sig där då man ser Akropoli hela tiden i andra ändan av gatan. Hotellet är en mycket smal byggnad i sammanhang med ett alldeles förfallat hus, men låt det inte skrämma dig! I närheten ligger Plaka och i synnerhet Psirri, som är en mycket intressant stadsdel med sina många bar och tavernor, gallerier och små butiker. Monastraki metro ligger också nära hotellet och därifrån far man snabbt till flygstationen. Man måste bara ta det rätta tåget men det står ju på skylten i tåget.

Jag tittade lite på dubbelrum också. De flesta är säkert mycket små och ganska mörka. Det finns ett kök i andra våningen, troligen för kunder, jag är inte säker på. Annars finns det bara en smal korridor med trappor utan hiss. Så fick jag nog god motion, många gånger om dagen, till femte våningen!!

Mera kan jag tyvärr inte berätta om Tempi, men tror nog att jag ska bo där också senare.

mvh/Eija
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:42.