Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-03-17, 04:37
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
På SVT står det att sammankomster med fler än 10 personer förbjuds, vilket bland annat innebär att restaurangerna stängs.
Mycket känns lite oklart ännu. I princip har man inte sagt att restauranger och butiker skall stängas. Men det där med 10 personer betyder ju att det kan vara lite svårt. Och kommer folk överhuvudtaget? Man skall alltså undvika kontakt med andra personer så mycket som möjligt, men samtidigt säger finansministern att man skall stöda företag? Till och med nätbutiker har tappat försäljning redan i flera veckor. Eftersom jag själv är företagare känns det inget vidare just nu, man har liksom ingen aning om man har någon framtid överhuvudtaget. Visserligen kommer regeringen med stöd till företagare också, men det hjälper inte alla. Och en förlorad försäljning kompenserar ju ingen.

Över 70-åringar skall vara hemma i karantän. Min mamma som är 90 var till butiken igår även om min bror som bor nära har sagt att han handlar åt henne. Men det var bara så snabbt, sa mamma. Nu är det nog slut på även snabba besök.

Sverige tycks fortfarande inte ha tagit till några strikta åtgärder?

/ Anne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51.