Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-01-17, 09:32
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Att inte flyga

Många tycks nu vara villiga till att minska på sitt flygande på grund av oro för klimatet. Hur är det med er? Personligen flyger jag så pass lite att jag inte har tänkt att jag måste minska på det. Dessutom så är det så mycket som påverkar klimatet, inte bara flygandet. Och skall man till Grekland på en veckas semester så fungerar det inte med tåg. Men, naturligtvis om man har en längre tid på sig och vill uppleva något annat så kan man säkert använda andra alternativ. Flygbolagen har naturligvis uppmärksammat detta och jobbar med olika åtgärder. T.ex Finnair säger så här:

https://www.finnair.com/se/se/pushforchange

Så om man vill kompensera eller köpa biobränsle går det bra. Den svenska flygskatten har inte funkat så bra om jag har förstått rätt?

Flygandet har ju ökat mycket på grund av de billigare priserna och t.ex kineserna har ju just bara börjat med resandet. Så det minskar nog inte så snabbt.

Gick med i en finsk FB-grupp om att "resa längs marken" bara för att jag ville se vad folk skriver där. Så där i allmänhet verkar det nog vara krångligare att knåpa ihop en längre tågresa än att flyga. Så på den fronten skulle man kunna önska en utveckling.

/ Anne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:11.