![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
duger om man bara vill ha snabbdopp. Nu vet jag ju inte hur läget är med tavernor efter den kris som pågått/pågår men ni får INTE missa Athinaikon nära Omoniaplatsenm 2 Themistokleous, är adressen. Det ett helt underbart ställe där affärsmän som jobbar vid Omoniaområdet äter sin lunch... Många luncher har vi ätit där efter att ha shoppat loss på närliggande Metropolis skivaffär...På deras hemsida ser jag att de har öppet till midnatt, det tror jag inte de hade förr utan det var ett lunchhställe. http://www.frommers.com/destinations/athens/D11271.html Kapnikarea, på gatsnutten med samma namn i vinkel med Mitropoleos (åt Plakasidan) är ett trevligt meze ställe, ofta med musiker som sitter och spelar....Mitropoleos går parallellt med Ermou. det är ett litet litet ställe mad bara några få bord, både ute och inne men väldigt trevligt. Längs Adrianou och i Psirri finns många många ställen liksom i Plaka..Gå runt och se er om i dessa delar av stan innan ni ser var det sitter mycket folk..där är det ofta god mat... Att upptäcka: Köp veckokort på Metron och åk till olika platser som Du tycker är intressanta...Gillar Du marknader missa inte grönsaksmarknaden i Kypseli, en färgsprakande upplevelse! Strefikullen, Lykavittos mfl höjder är fina att gå upp till. OS-arenorna är ju också något att se.(resebrev från 2008 har bilder) I mitt och makens fotoresebrev från februari 2007 (klicka på RESEBREV här bredvid t v och gå in på 2007) så finns bilder på de ställen jag nämnt här....Vi har även skrivit resebrev 2005/06 och 2008 från Aten med bilder på det VI gillat. Jag älskar Aten! Ha en fin tur Lissi |
|
|