Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-12-30, 18:28
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hoppsan, vad hände?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
...återse vårt kära Egina som vi inte besökt sedan 2007, och dels är vi sugna på att se någon ny ö, ev Tinos. De alternativen spretar ju åt olika håll från Athen så en kombination av dem är ju möjlig men lite resmässigt ineffektivt.
Egina och Tinos är ju inte en perfekt kombination. Det tar en dag emellan... Så det är lite beroende på hur länge man är borta om man tycker det är lönt.

Jag vann en resa till Egina (Agia Marina ) för ett antal år sedan. På tredje dagens morgon vid 10-tiden tog jag en delfin in till Pireus. Agia Marina var ingen höjdare i min bok... Sedan Taxi över till Rafina, tror det kostade ca 300, för att ta 16-båten till Tinos... Ahhh, hemma... Jag hade rätt gott om tid i Rafina så det går säkert lika bra att ta bussen till flygplatsen och där byta till Rafinabussen! Då kostar det ca 10€ p/p. Taxi nu kostar säkert mycket mer än då...

Så det är praktiskt möjligt. Sedan är frågan om man vill lägga en hel dag på resan. Själv tycker jag att det är rätt kul att resa runt på det sättet...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21.