Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-05-10, 16:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Tisdag redan!
Strålande sol när jag vaknade och efter frukosten tog jag vandrarskorna på för att gå till Korint..ca 4-5 km beroende på vem man frågar. En jättefin promenad efter lilla bilvägen och jag kom fram till den nedsänkbara bron I norra öppningen av Korintkanalen, lagom för att se en båt försvinna och bron höjas upp igen ur vattnet. Nu skulle jag ju gått in till Korint, men såg att det gick en liten grusväg söderut längs kanalen på andra sidan bron och den tog jag... Eftersom utflyktsbåtarna med färd på kanalen inte börjat gå ännu så tänkte jag att då går jag längs hela I stället...det var häftigt att se ned I kanalen emellanåt men man såg den inte hela vägen och skyltar med Danger! gjorde att man inte gick nära. Men på flera ställen kunde man stå och kika ned..häftigt! Jag gick också över den lite slitna gång- och cykelbro som finns halvvägs. När jag kom fram till Isthmos så kom jag inte längre på liten väg så jag gick tilbaks till Loutraki på bilvägen. En liten kul utflykt på 15 km. I morgon ska jag gå in till Korints centrum och kika...
Väl hemma vid 13.30-tiden så duschade jag och gick ner för att lägga mig I skuggan på solsäng på stranden. En öl och en toast från serveringen satt väldigt fint! Efter en dryg timme var jag uttråkad på att ligga där I värmen så jag gick hem till balkongskugga....

Nu ikväll ska jag äta lite riktigt på samma ställe jag åt så gott på igår...

Bara en dag kvar här, sen några I Aten...
Lissi
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.