![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har fått hjälp av en bekant på en resebyra att preliminärboka boende i Aten. Nu undrar jag om någon van "Atenare" kan berätta hur detta (dessa?) hotell är att bo på.
Har försökt hitta några recensioner på internet och de låter väl sisådär.... ![]() Vi ska till Aten i månadsskiftet juli-augusti och eftersom vi reser utomlands för första gången med våra tonåringar så vill vi helst inte hamna i några skumma kvarter. Vill liksom inte skrämma barnen... ![]() Vi vill bo bra OCH billigt och HELST i ett 4-bäddsrum (för enkelhetens skull). Tips??? Eller är Amaryllis OK??? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har provat båda hotellen och tycker att hotellstandarden är helt ok med tanke på priset. Det är mycket troligt att jag kommer att bo där igen.
Läget för båda är nära Omonia. Om ni bor på Amaryllis skulle jag inte rekommendera att ni går i riktning FRÅN Omonia kvällstid. Då hamnar ni vid Vathi-torget (tror jag det heter) där det pågår mycket knarklangning. Beträffande Amaryllis Inn, håll er till stora gatan utanför. Jag genade en kväll och såg en hel del skumt och blev även tillfrågad om jag inte ville ha lite kokain. Gamla tanten... Det finns andra hotell inte alltför mycket dyrare vid Syntagmatorget. Där är det lugnare. Britt-Marie |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ochså provat båda Hotellen.
Men bor numera helst på "Economy hotel" . Lika nära Omonia , men lugnare område, samma prisläge + en prisvärd frukusbuffe. / Tom |
![]() |
|
|