Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-08-17, 07:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Att "halka" rätt in vid första besöket på en ö.

Det är lite tunt med nya trådar på forumet tycker jag
Med behållning läser jag dock alla förväntansfulla inlägg från de som nu ger sig iväg till Grekland och det är många som återvänder till sina favoritöar.

Säkert har temat i denna tråd varit uppe förut, men jag tar det igen i "Kaféet.

En gammal fd Kalimeravän sa till mig första gången vi skulle till Tinos, att "Det gäller att "halka in " rätt första gången när man kommer till en ö. Särskilt Tinos, för där är liksom ingen som bryr sig om Dig om Du inte själv visar lite intresse. "

Det lät lite tjurigt tyckte vi men blev ju nyfikna förstås....
Redan efter en timme på ön med varmt mottagande i hamnen av Nikoleta, godsaker i kylen och sen vid första sittningen på en liten taverna vid "rondellen" så var vi fast!! Då sa MAKEN att jag känner redan att jag trivs...det kände ju jag med....

Vad det var som gjorde detta utan att vi ens promenerat runt i byn vet vi inte, vi hade ju varit båda på så många öar innan, men det bara var NÅGOT!

Efter att alla luffarplaner bröts då vi stannade kvar nästan hela semestern på Tinos och efter att jag direkt vid hemkomst bokade ny resa till höstlovet (min första ensamresa nånsin) så blev Tinos favoritön nr ett, fast vi ju åker till andra ställen fortfarande...
Förra året blev det tre besök på Tinos och den 17 september i år åker jag igen för 17e gången och då blir det 18 dagar av mina 32 jag är iväg denna gång....fortfarande massor kvar att upptäcka, men framför allt i mitt lilla krypin hos Nikoleta är jag HEMMA!!!!

Så alla ni andra med en FAVORITÖ; vad fastnade NI för???
BERÄTTA!!!

Lissi
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.