![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne,
För ett tag sedan fanns det lite tankar kring funktionen Nya Inlägg. Minns jag rätt så skrev du att du hade för avsikt att se om den gick att förbättra. Numera får jag nästan alltid upp 25 nya inlägg. Tidigare kunde det ibland vara betydligt flera, och ibland färre. Är det inlagt en standard eller maxtal på 25 inlägg numera eller vad? Kanske bara slump, men konstigt att det alltid blir 25 eller färre numera. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är de senaste 25 inläggen som visas. Tidigare var det de 50 senaste som visades. Jag ändrade till 25 när forumet brakade ihop.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jeg oppdager stadig at innlegg som blir presentert som dagens nye innlegg er fra igår eller enda eldre. Hvorfor er det slik?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Det forstår jeg. Men jeg skrev et innlegg mandag ettermiddag og idag onsdag stod det under nye innlegg. Merket med " i dag kl.10.40" og det syns jeg var litt merkelig. For all del, dette er ikke noe problem for meg! Er vel bare dengamle læreren i meg som begynte å fundere litt.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Takk Lissi, da kan jeg slutte å fundere!
Jorunn |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om jag då går in på Senaste Inlägg och därvid får upp 25 st så innebär det att det KAN ha varit just 25 inlägg sedan jag var inne senast, men det KAN också ha varit ett obegränsat antal flera (beroende på hur länge sedan det var som jag var inne och hur aktiva vi Kalimerianer varit). För att då försäkra mig om att jag inte missat några intressanta inlägg (utöver de 25) så är bästa sättet att jag går in på respektive underforum som jag är intresserad av och kollar. Är det rätt uppfattat? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Wolfen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
OK Janne. Vill du vara vänlig att då sätta upp på "önskelistan" att begränsningen på 25 inlägg utökas framledes när kapaciteten i systemet så tillåter utan att det orsakar ny krasch.
Tills dess kan ju en fundering vara att vi kanske kan avstå från att Bildgåtor/Frågebilder kommer med i funktionen "Nya Inlägg" (om det kan lösas med rimlig arbetsinsats i systemet). Gissnings-inläggen kan ju ibland vara ganska många och uppta en onödigt stor del av de 25, och de är ju dessutom lätta att fånga på ett samlat ställe. Då blir det ju lite mera plats för andra inlägg som är mera spridda och svårare att fånga. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag reagerar precis som Masse. Jag är inne här varje morgon och kväll, men ändå missar jag numera många av de nya inläggen. 25 är alldeles för lite!
Likaså håller jag med om, att mycket plats tas upp av "bildgåtor", som jag aldrig tittar på. Vore det möjligt att de kunde undantas från övriga nya inlägg, skulle också jag bli glad. |
|
||||
|
||||
![]()
Ett alternativ verkar vara att inte vara inloggad.Då visas fler inlägg såvitt jag kan bedöma.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu syns de 50 senaste inläggen. Tyvärr går det inte att skilja på vanliga ämnen och bildgåtor.
|
|
|||
|
|||
![]()
Så glad jag blev när jag gick in på forumet idag och såg att du utökat "nya inlägg" till 50 igen.
![]() ![]() //Ingela |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ha det gott! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|