![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den brittiska sångerskan ”Joan Armatrading” släppte albumet ”Me Myself I” 1980. Om det ska inte detta inlägg handla om, det ska handla om selfiepinnar.
Första gången jag såg någon använda en selfiepinne var på färjan mellan Naxos och Santorini sommaren 2014. Jag tyckte att det var ett skitsmart sätt att ta bilder där man vanligtvis inte nådde med kameran. Inte fattade jag då att det var för att ta bilder på sig själv. ![]() Jag äger ingen selfipinne. Gör du, och använder du den? ![]() På båten mellan Naxos och Santorini. |
|
|||
|
|||
![]()
Äger ingen selfiepinne. Tycker alltid att det ser ut som någon annan "tant" på bilden än mig själv
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Definitivt ikke, og aldri skal jeg ha heller.
Jeg tar vanvittig mange bilder, men har ikke behov for å ha meg selv i dem. Det viktigste for meg er å minnes hvor jeg var og hva jeg så, ikke hvordan jeg så ut da jeg var der. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har tre stycken!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skulle aldrig falla mig in att skaffa en för att ta kort på mig själv och mitt sällskap. Någon bild då och då är ok, men klarar mig utan pinne
![]() Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är självklart allt trevligt som jag såg genom mina egna glasögon som jag vill återuppleva genom mina foton. Inte hur jag själv såg ut. Men ..... Vill och vill ....... Ibland är det kanske nyttigt att se förödelsen och åtminstone för en kort stund skärpa till sig så gott det nu går. ![]() ![]() ![]() Masse Som nu sedan en timma tillbaka är hemma vid köksbordet igen. |
|
||||
|
||||
![]()
Har hört att det lär finnas med teleskopfunktion också nu. Är det sant????
![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ang selfiepinner/selfiestenger, jeg har ingen selv, men må innrømme at jeg har tenkt på å kjøpe en
![]() Ikke nødvendigvis for å ta bilder av meg selv, men for å få lengre armer til å ta andre bilder..., men.... I sommer opplevde jeg hvor irriterende selfiestengene k a n være... Vi var på en båtutflukt, da vi var tett på spesielt fin natur / nesten inne i en grotte ga jeg opp å ta bilder..., det var helt umulig å få et fint motiv uten å få med X antall mobiler på selfiestang!!! Nå fornærmer jeg vel noen... ![]() Så for meg gjorde det ikke så m y e, men irriterende er det! |
|
||||
|
||||
![]()
Vad har du dem till? Antenner, som Robin Williams i Mork & Mindy?
Nano, nano! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Mvh zakka |
|
||||
|
||||
![]()
...eller som min mor sa i somras efter Kretaresan: Jag förstod inte varför försäljarna gick omkring och sålde skräpplockare på stranden
![]() ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
som man plockar upp skräp på marken med...om ni inte förstod vad jag menade. JAG tyckte den va rolig! Hahaha.. ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Försäljarna kan verkligen anpassa sig!
På Agios Prokopios har vi sett meloner till försäljning på stranden. Klockor är alltid gångbara. Cigarettändare har minskar. Mindre rökare numera? När det börjar regna plockar dom vips fram paraplyer till försäljning. I och med den långa torrperioden har paraplyerna fallit i glömska. Och nu är det dom där "pinnarna" som jag trodde det var bara unga kvinnliga japanskor som använde! Dom kan nog inte leva med dom. Till försäljarnas lycka är dom betydligt lättare än melonerna. Men, nej tack, ingen fotopinne för mig. Har inte förstått vitsen liksom. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Jo. Kajja, det var roligt, tycker jag med. Det skulle ha kunnat vara min kommentar för det tog tid innan jag förstod vad folk höll på med och viftade med sina telefoner högt upp. Jag har en gammal ångtelefon och behöver lektioner i hur man klarar en smart.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
|
|