Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-07, 17:34
friss friss är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Boende 1 natt hyfsat nära Pireus..

Hej!
Vi (två vuxna + son på 2 år) flyger till Aten den 31/5 och ska vidare till Sifnos. Vi landar 12.30 och tyvärr går där just nu inga båtar på em, så vi får ta en båt tidigt (07.35) nästa dag, därför vill vi inte bo allt för långt från Pireus. Vill gärna gå runt lite i Plaka efter vi landat, så ett boende i ett bra område någonstans mellan Pireus och Plaka vore kanske att föredra. De hotell jag själv letat fram har det alltid varit nåt "fel" på, så vore tacksam för tips....
Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 17:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende 1 natt hyfsat nära Pireus..

Det finns ett hotell centralt alldeles nära färjorna, inte toppkvalité men OK för en natt. Jag vet att CarinaN här på Kalimera har bott och ska bo där igen..Tyvärr har jag råkat radera brevet med namnet på stället..Fråga CarinaN är mitt råd!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 19:41
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende 1 natt hyfsat nära Pireus..

Här är jag . Hotellet heter Achillion och ligger i Piraeus på gångavstånd till färjorna. Det är ju skönt när man ska åka en morgonbåt att bo nära hamnen. Tunnelbanan in till Plaka tar en knapp halvtimme.

Men... det verkar konstigt att det inte går någon kvällstur till Sifnos. Det brukar alltid gå både snabbåtar och färjor eftermiddag/kväll. Båttidtabellerna är ju sena med uppdateringarna i år, så avvakta lite innan ni beslutar er för att ta en övernattning...

Carina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.