Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-21, 11:43
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ett tråkigt inlägg om inbrott.

Inte vet jag om det är någon tröst, men statistiken säger att det vanligaste bostadsinbrottet sker dagtid, när alla är på jobb/skola/dagis och att buset först rekar och sedan betar av område för område. Semestermånaderna samt jul, påsk & sportlov är stora favoriter.
Om man då skyltar sin frånvaro med överfull brevlåda, oklippt gräs, tom garageuppfart osv så ligger man pyrt till. Dessutom återkommer ofta tjuvarna efter en tid när försäkringsbolagen har betalt ut och nya prylar ersatt de stulna. Detta annonseras tyvärr av alla Panasonic-kartonger vid soptunnan.
Minsta motståndets lag gäller, de som har larm, fönster- och extra -lås klarar sig bäst, De områden som startat "Grannsamverkan mot brott" osv har också fått bättre siffror.
Nej tjuvar är definitivt inte dumma, de är ju proffs på sitt område men jag hoppas att de inte har tålamodet att lusläsa Kalimeraforumet för att hitta bortresta i närheten när de har så mycket enklare tecken att tyda (?)
Fast "Nedräknaren" är ju en fin sammanställning.. Ja f@n vet...

//PO
-Har jag fel så vill jag bara meddela att det bor en rabies-smittad hangarhund hos oss from. den 22/9..
Svara med citat