Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-02, 22:10
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Hej!
Jag är nog mycket äldre än du, men har också rest i Grekland under de sista 20 åren oftast ensam (dock också med barnen och några gånger med min kära make, som inte alls är nån grekofil!) och aldrig har jag haft några större problem!
Förstås har jag nån gång gråtit, känt mig så ensam. Som värst var det på Ios i början av juni då jag verkligen inte hittade nån levande person i hela byn. Det var en total stillhet, alla ställen var stängda. Jag ville bort ännu på samma kväll!

Det beror säkert mycket på ens personlighet hur man ska erfara resandet ensam.
Jag tycker om att vandra i naturen och besöka museer och kyrkor osv.
Har bott också i Amorgos och Naxos, båda var härliga ställen och det var lätt att hitta hotelrum, fast det var påsktid. Till Amorgos kom jag nog så tidigt på morgonen att alla ställen var stängda och jag vandrade till fots opp till Chora där jag bodde två nätter (klostret Chozoviotissa är absolut MUST). I Naxos hamn väntar ju altid folk som vill hyra ut rum. Och såsom andra skrev här tidigare, är det ingen konst att få ett enkelrum och lite billigare. Jag vet inte hur det månne vara i juli, men i mitten av juni har jag betalt i mindre byar 20 - 25€, men jag har alltid en låg budget!!

Summa summarum: Man kan inte veta förrän man testar sig själv!

TREVLIG RESA OCH TRYGGA ÄVENTYR!!

mvh/Eija
Svara med citat