Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-26, 17:27
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad läser ni just nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Jag måste alltid har 3-4 böcker med mig till Grekland, helst pocket som sedan kan lämnas kvar. Har ni bra tips? Gärna något som "suger tag i en", så man riktigt kan koppla bort huvudet från jobb och vardag...
Både jag och resesällskapet under höstresan läste "Kalla det vad fan du vill" av Marjaneh Bakhtiari (pocket) och gav boken högsta betyg! Sätter verkligen igång tankarna om svenskar/invandrare/att vara människa överhuvudtaget. Vi skrattade ofta högt under läsningen även om skrattet många gånger fastnade i halsen. En mycket bra bok!
Rekommenderar också alla (tre?) utmärkta deckare som Åsa Larsson har skrivit. På köpet får man veta lite mer om Norrbotten/Lappland. Hon är fantastisk på att beskriva naturen här uppe. Vet inte i fall den tredje har kommit i pocket, men definitivt de två första.

Läser för närvarande "Snablar" av Arto Paasilinna, som jag brukar gilla skarpt. Tycker dock inte att denna bok kommer upp i samma härliga nivå som hans tidigare t.ex. "Kollektivt självmord", "Den ljuva giftkokerskan" eller "Harens år", som alla är underbart dråpliga skrönor. Perfekta att ha med på resan!

Ivi
Svara med citat