Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Jag måste alltid har 3-4 böcker med mig till Grekland, helst pocket som sedan kan lämnas kvar. Har ni bra tips? Gärna något som "suger tag i en", så man riktigt kan koppla bort huvudet från jobb och vardag...
|
Både jag och resesällskapet under höstresan läste "Kalla det vad fan du vill" av Marjaneh Bakhtiari (pocket) och gav boken högsta betyg! Sätter verkligen igång tankarna om svenskar/invandrare/att vara människa överhuvudtaget. Vi skrattade ofta högt under läsningen även om skrattet många gånger fastnade i halsen. En mycket bra bok!
Rekommenderar också alla (tre?) utmärkta deckare som Åsa Larsson har skrivit. På köpet får man veta lite mer om Norrbotten/Lappland. Hon är fantastisk på att beskriva naturen här uppe.

Vet inte i fall den tredje har kommit i pocket, men definitivt de två första.
Läser för närvarande "Snablar" av Arto Paasilinna, som jag brukar gilla skarpt. Tycker dock inte att denna bok kommer upp i samma härliga nivå som hans tidigare t.ex. "Kollektivt självmord", "Den ljuva giftkokerskan" eller "Harens år", som alla är underbart dråpliga skrönor. Perfekta att ha med på resan!
Ivi