Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Jag går nog hellre till den stora butikskedjan och köper mig en dator av det världskända märket än till "Kurres Kontorsutrustning" och en kanske likvärdig dator av lokal karaktär.
|
Själv skulle jag inte välja något av de alternativen. Det finns ju något mellan ytterligheterna också, nämligen etablerade lagom stora datorbutiker med kunnig personal och bra service, som säljer de kända pålitliga märkena. På sådana ställen får man den bästa informationen och servicen; personlig och engagerad.
Jag har en gång köpt en datapryl på en stor kedja (som börjar på ett kort ord för en form av energi och slutar på något jättestort) - och en sak är säker; i ett sådant varuhus handlar jag aldrig mer! Det var bara en liten hub jag köpte, men det gick inte att få svar på en enda fråga i butiken och när det sedan visade sig att jag behövde ytterligare en liten grej för att den skulle funka som jag ville, så var det precis omöjligt att få något svar från dem, varken via telefon eller mejl. Dumpade priser utan service, det är var de erbjuder!
Jag har för övrigt en Acer sedan tre år, och den har aldrig krånglat!