Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Norton är bra, men det är extremt resurskrävande. Både för processor och minne. Hur mycket minne har du i maskinen? Kör du Norton och ett antal andra pgm som går igång automatiskt så kan du få resursproblem. Kolla att du inte har för många pgm som går igång automatiskt när du startar datorn.
Vi fortsätter tills det är löst...
Peter
|
Jag kikar i systeminformationen som säger
"Sammanlagt fysiskt minne 256.00 MB" och
"Tillgängligt fysiskt minne 60,60 MB". Det är ju ett faktum att alla problem började efter den numera berömda första uppgraderingen av Norton
men inte
direkt efter utan något dygn senare.
Kan närvaron av ett uppenbart resurskrävande program som Norton vara rent olämpligt om jag har som du säger "så pass lite minne" (lika lite som din) ??
Om för mycket resurser startar när jag startar datorn vet jag inte ? Det känns som jag inte riktigt vet var jag ska kolla det ? Uppgradering av fysiskt minne kräver väl operation/öppna upp i bak på maskinen och peta in nytt kort eller nå´t va ? Är det nå´t man som novis (på operationer) bör ge sig på ? Det känns för övrigt inte att det skulle spela någon roll om jag plockade bort en del multimedia jag har nerladdat ? Har lite musik (obs: lite) samt lite (c:a 240 MB) nedladdat från Live8-galan förra sommaren (bild och ljud). Siktar på att plocka ner på cd-skivor tills vidare, behöver definitivt inte ha dem liggande på hårddiscen.
Är det för övrigt någonting mer i systeminformationen som kan vara för liten resurs och som tillsammans med ev. dåligt minne orsakar strul ? Vilka siffror behöver jag se som mest viktiga och ev. kritiska ?
Tack för ditt tålamod Peter !
Hasse