Netwolf: Japp och

Äntligen, det måste till "lagar och regler" i detta! Annars riskerar Grekland sin särart som gör att så många vill resa just dit! Att hela tiden titta på "andra" och följa någon slags mainstream i turistnäringen är så farligt. De borde, enligt min åsikt i alla fall, bygga på just sin särart. Inte så att jag på något sätt är emot god eller till och med luxuös standard men den kunde göras mer "grekisk"! I ett land med så stor sötvattensbrist kan man tex ha saltvattenspooler med duschar bredvid..... (Saltvatten är dessutom bra för din hud till skillnad från klorerat och kemikalie-renat sötvatten) Bara ett exempel.....
Låta byggnadsstilen utgå från den klassisk grekiska med låga byggnader, inte 9-våningars "hotell-industri"komplex. Visst, färre bäddar men mer hållbart i längden och därmed också lönsamt i längden!
För, den slutliga frågan inom turism är ju: varför åka tillbaka till ett land när du kan få precis "likadant" i ett annat land och kanske billigare????
Vad jag tror Grekland MÅSTE göra är att "sätta grimma" på investerare med $-tecken till ögon och återta kontrollen över sina tillgångar i form av all vacker natur och alla vackra öar!! Även om jag tyvärr inser att även en del greker själva är med och driver denna galenskap i tron på, och förhoppningen om, "snabba cash"........
Catlady 🐈 som lever på hoppet att förnuftet segrar i denna fråga......