Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-19, 08:55
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av piam Visa inlägg
Där kan jag hålla med dig,när äntligen rätt låt vann
Dom lät Mamas vinna svenska uttagningen, för att dom skulle bli minst ledsna om det ställdes in, då de ändå var med förra året...

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Så här blev min Coronadag 2020-03-18:

Buss till jobbet, går in via bakdörrarna enligt ny svensk sed.
Vid framdörren står ett gäng ungdomar och gapar på busschauffören. -Öppna dååå!! Likadant vid varje hållplats. Trodde dom läste om allt på sociala medier..men inte detta uppenbarligenl

Framme i centrum påväg till butiken passerar jag nagelstudion. Där är det full aktivitet! Unga tjejer sitter och får sina plastnaglar påklistrade inför helgen.
-Okey..lite sjuk idag men kolla mina naglar!!

I min tomma, men nu överstädade butik råder ett kusligt lugn trots härliga soullåtar i högtalarna.
Varje..ja varje.. (4 st) kunder som var inne idag pratade om viruset. Det lustiga var att alla sa att dom ville bete sig som vanligt. -Händer det så händer det..tja!!

Torrmoppar golvet vid stängning..inte många dammkorn där inte!! Låser å tänker "Hej då macken..ses imorr'n".
Mitt älskade jobb..Måtte vi fixa detta!!
Blundar med både ögon o öron inför stundande förhandlingar. Låser dörren på öde gata. Passerar krogarna längs vattnet..i ett fönster skymtar en flaska i en ishink och jag hinner tänka: Vad firar dom?!
/ Kajja
Så fint beskrivet, Kajja. Du har en poetisk ådra i dig.

/Netwolf
Svara med citat