Ämne: Karpathos?
Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-07, 12:38
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Karpathos?

Hej,
Som allting annat, det finns ingen Greklands bästa ö eller Karpathos bästa strand. Allt beror på vad du/ni vill ha ut av en Grekisk ö och vilka förväntningar ni har. Kollektivets gemensamma slutsats är i det här fallet inget bra stöd. Läs berättelserna och försök bilda er en uppfattning. Alla har sin egen bild av vad Karpathos är i förhållande till andra resmål. Jag själv älskar t.ex. Santorini i Kykladerna men skulle absolut inte åka dit med två små barn som jag har nu. Så därför åker vi till Karpatos och stannar mer än halva tiden i superlugna avkroken Lefkos och bygger sandslott, läser böcker och äter smaskiga gryträtter på 3 dolphins taverna. Många andra skulle få lappsjuka efter 2 nätter därborta och säga värdelös semester.

För mig är Karpathos:
Lugnt, Fina stränder men på långa avstånd från huvudorten, vackra vyer, spännande kulturutflykt till Olympos, Familjevänligt, oförstört av massturism, inte jättedyrt, Bra bemötande, Alla kan engelska/amerikanska av historiska skäl, Windsurfing (för dom som kan komma loss)

Men inte:
Bedövande vacker huvudort/by/stad med vitputsade hus a la kykladerna,
Frodigt, Party/dans, Ungdomar, Stort utbud, Bra strand-stad kombination,
Vattenkidor/parasiling/bananåkning, Mysiga barkvällar med icke grekisk musik.

/Dan

Senast redigerad av dagun den 2006-04-07 klockan 12:51.
Svara med citat