Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Precis det har jag också reagerat på. I går kväll kände jag att jag nådde nåt slags gräns, när jag följde rapporteringen. De har tvingat ur Grekland ett förslag på tuffare åtstramningar än de haft de senaste fem åren, och landet är redan i humanitär kris. När förslaget kommer bemöts det först positivt. Men när eurogruppen samlades igår lät det plötsligt nästan nattsvart! Schäuble, eller om det var Dijsselbloem, sa redan vid ankomsten att Vi litar ju inte på att Grekland kommer att genomföra tidigare beslutade reformer heller. Nähä, men då kunde ni väl ha skippat den här senaste vändan med förslag helt och hållet?
|
Det kunne de. - Kjennes som et slags 'taskenspilleri'. At det opereres med skjulte agendaer, i politikken og i arbeidslivet for øvrig, det vet vi jo. Likevel blir jeg skuffet. Dog fornøyd med at det lekkes til pressen, hvordan skulle verden ellers sett ut? Det digitale har sine fordeler

, i løpet av noen sekunder spres en nyhet. I dette bestemte tilfelle må tidspunktet ha vært koordinert. - I dag ser det til at saken ikke får særlig oppmerksomhet.