Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-10, 04:54
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Beroende betyder ju att bero av något/något, vara tillhörig, styras av någon. Och så är det ju inte i svenska medier. Inte ens när vi hade en A-press som sossarna ägde var tidningarna styrda på nyhetsplats.
Jag är journalist på en lokal dagstidning och jag kan lova att vi för det första är en väldigt brokig blandning.Det var väldigt, väldigt länge sedan det man skrev artiklar med rödvinspavan i skrivbordet och cigg i mungipan. Har jobbat i massor med år och det är så att ju mer man jobbar med att bevaka politik - som ju i vårt fall infattar en rad småkommuner och regionen - riks sköter mestadels TT år oss - desto roligare blir det, och mer eller mindre omöjligt att "heja" på ett parti. Jag skulle aldrig dra mig för att vara kritisk mot någon som beter sig fult, korkat eller ohederligt, oavsett. Vi är för pålästa, luttrade och sugna på att göra ett bra jobb åt ALLA läsare för att låsa oss i block. Jag kan ärligt säga att nummer ett i bevakningen är att avslöja när den enskilde kommer i kläm eller när det slösas med skattemedel eller när någon är falsk. Och under alla mina år som journalist vet jag att detta förekommer i alla partier - och bra politiker kan dock dyka upp var som helst Sen är det ju spännande dessutom, med politik
Svara med citat