Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos
Jag skulle inte göra det. Dessutom har jag inte märkt av matbristen. Var i en av Lesvos många supermarkets och där rådde det inte brist på något. Det står mycket i utländska tidningar just nu som inte stämmer. Jag tror att många journalister inte är bekanta med Grekland. Läste en skräckhistoria i Aftonbladet igår. Mannen som var intervjuad är turistdirektören Andreas Andreadis. Tittar man på hans meritförteckning ser man att han sitter bland annat i Bank of Greece styrelse. Är det tänkbart att hans uttalande är en partsinlaga för Ja-sidan inför valet. Hoppas journalisten dubbelkollade.
|
Ja jag vet. Det ovan nämnda läste jag i The Guardian igår. Därför litade jag på det. Tyckte dessutom det lät fullständigt logiskt att basvaror och mediciner börjar ta slut eftersom butiksägarna inte längre kan betala sina leverantörer. Men man vet aldrig. Jag håller med dig. Skräckpropagandan från ja-sidan är rigorös just nu. Och faktum är att väldigt mycket media i Grekland har en borgerlig inriktning. T.ex så sändes inte Tsipras tal igår i sin helhet till folket via TV. Åtminstone om man får tro The Guardians liverapportering. Om detta nu stämmer?